وزیر دادگستری سابق طالبان با بیان گروه‌های مانع برقراری صلح در افغانستان، اظهارداشت که حکومت وحدت ملی اراده‌ای برای تامین امنیت و صلح در افغانستان ندارد.

مقامات دولتی در افغانستان فساد را بر صلح ترجیح می‌دهند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «سید اکبرآغا» وزیر دادگستری سابق طالبان و رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان، حکومت وحدت ملی را در برقراری صلح در این کشور ناکارآمد و بی‌اراده خواند.

وی افزود که با این روند در افغانستان صلح و امنیت برقرار نمی‌شود زیرا گروه‌ها و افرادی در حکومت وحدت ملی وجود دارند که منافع شخصی خود را بر امنیت ترجیح می‌دهند و مانع تامین صلح در این کشور می‌شوند.

اکبرآغا به رادیو آزادی گفت که دل بستگان به فساد اداری مانع تحقق صلح و امنیت در افغانستان هستند چرا که این فساد سبب رشد منافع شخصی آنها می‌شود، مشخص است چنین افرادی با چنین نگاهی حاضرند مردم افغانستان بی‌عزت شوند اما منافع شخصی‌شان یک لحظه هم به خطر نیافتد.

از سوی دیگر، کاخ ریاست جمهوری افغانستان به اظهارات رئیس شورای عالی راه نجات واکنش نشان داده و می‌گوید که حکومت افغانستان در تامین صلح و برقراری امنیت اراده استوار و محکمی دارد.

«دواخان مینه پال» معاون سخنگوی ریاست جمهور افغانستان در واکنش به سخنان اخیر سید اکبر آغا گفت: تامین صلح در افغانستان از اولویت‌های مهم حکومت بوده و این گفته شورای عالی راه نجات افغانستان صحت ندارد.

وی افزود: در دستگاه حکومتی چنین فردی وجود ندارد که در صلح و برقراری امنیت در افغانستان را که آرزوی دیرینه ملت است، سنگ اندازی کند و یا از پیشروی گفت‌وگوهای صلح ممانعت کند.

سید اکبر آغا وزیر دادگستری سابق طالبان پیش از این هم در ارتباط با روند برقراری صلح در افغانستان گفته بود که به این موضوع خوشبین نیست چراکه دولت و نیروهای غربی هیچ اخلاصی در این زمینه ندارد.

وی در گذشته نیز بر این مسئله تاکید داشت که به هیچ وجه نسبت به مواضع اشرف غنی در قبال ایجاد صلح در افغانستان خوشبین نبوده و حالا کار به جایی رسیده که پاکستان هم نمی‌تواند در این عرصه نقش مثبتی ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار