به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در پانصد و نوزدهمین جلسه هیأت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، به لزوم ایجاد پیوست رسانهای برای طرحها و فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد.
وحید جلیلی اظهار کرد: مشکل ما در تولید کالای فرهنگی، سوبسیدی بودن آن است که برای مدیران ساخته میشوند نه برای مخاطب، به همین دلیل نیز روی جذابیت و کیفیت تولیدات دقت و تمرکز زیادی نمیشود.
جلیلی ادامه داد: ممکن است کاری درست کنند که مورد تایید هیئت مدیره باشد ولی در واقعیت اتفاق خاصی رخ نداده، این مشکل عمدهای است که برای تولید کالاهای فرهنگی برای مخاطب وجود دارد و اثر بخشی را ضعیف کرده است.
وی با تأکید بر لزوم تولید کالای فرهنگی برای مخاطب، عنوان کرد: در تولید کالای فرهنگی، نظارت و تناسب با نیاز مخاطب باید موردتوجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در ادامه به فعالیت پاتوق کتاب زیرگذر پارک ملت اشاره کرد و گفت: این محل باید تبدیل به یک پاتوق فرهنگی شود زیرا صدها نفر از نویسندگان جبهه انقلاب علاقه دارند به مشهد بیایند، باید دو پاتوق فرهنگی در ماه با حضور نویسندگان جبهه انقلاب در پاتوق کتاب برگزار شود.
جلیلی با بیان این که این فضا باید فضای فرهنگی، دینی و انقلابی باشد، اظهار کرد: مدیریت محتوای فضای بوستان کتاب نباید از دست برود، باید ملاحظه داشت تا در عین در جریان بودن چرخه اقتصادی، یک فضای فرهنگی، دینی و انقلابی در آن منطقه شکل بگیرد.
وی ادامه داد: وجود کتابهایی با موضوعات روانشناسی ممکن است تا حدی برای مخاطب مؤثر باشد اما باید ملاحظه شود آنچه پاتوق کتاب در آن منطقه به آن نام شناخته میشود، یک کتابفروشی انقلاب اسلامی باشد تا یک کتابفروشی معمولی.
دکتر جمال یزدانی نیز به فعالیتهای صورت گرفته در پاتوق کتاب اشاره کرد و گفت: اجرای برنامههای فرهنگی جزء وظایف اصلی این مجموعه است که به نظر میرسد به لحاظ نیروی اجرایی دچار ضعف هستند.
این جلسه با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، حجتالاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات خراسان رضوی، دکتر سعید خورشیدی، عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، سید کمالالدین حسینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دکتر جمال یزدانی، عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزار شد که پیرامون میزان موفقیت طرح پدرانه در اولین مرحله اجرا و همچنین بررسی فعالیتهای پاتوق کتاب زیرگذر پارک ملت، بحث و تبادلنظر شد.
طرح پدرانه که اولین مرحله اجرای خود را در بهار 95 پشت سر گذاشت، کوشید تا با هنرنمایی دختران برای پدران خود، رابطه عاطفی بین آنان را افزایش و تحکیم بخشد.
هدف اصلی برگزاری این جشنواره، تقویت روابط عاطفی بین دختران و پدران بود.
انتهای پیام// ف ح