نوروزگاه شیراز همزمان با 8 شهرستان استان فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: نوروزگاه شیراز همزمان با 8 شهرستان استان فارس عصر دومین روز از بهار 96 در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدی با حضور دهقان بازرس ویژه معاون رئیس جمهور و دیگر مسئولان استان افتتاح شد.

 
وی ادامه داد: در راستای معرفی میراث ناملموس حوزه نوروز، آئین های سنتی نوروز و ماندگاری آداب و رسوم نوروز، رویداد فرهنگی نوروزگاه از 2 تا 7 فروردین ماه برگزار می شود.
 
دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر هدف از برگزاری نوروزگاه را آگاهی افزایی و حفاظت و احیا فرهنگ و آداب و رسوم نوروز عنوان کرد و افزود: جامعه هدف این رویداد فرهنگی ابتدا صاحبان فرهنگ نوروز و پس از آن گردشگران ورودی به استان فارس هستند.
 
مصیب امیری اظهار کرد: با توجه به فرهنگ غنی و رسم و سنت ویژه مردم استان فارس در نوروز همزمان با شیراز این مراسم در مجموعه های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد، شهرستان های لار، نی ریز، فیروزآباد، آباده، کازرون و نورآباد افتتاح شد.
 
وی بیان کرد: در روز اول نوروزگاه شیراز، برنامه های عروسک ثبتی جی جی وی جی، نمایش ننه سرما و عمونوروز،حاجی فیروز، فالگوش و شکستن کوزه، شاهنامه خوانی، بهاریه خوانی کودکان، بهاریه خوانی مذهبی، فال حافظ، پهن کردن سفره هفت سین و هفت میم اجرا و غرفه های نحوه پخت سمنو، نان شیرین و کارگاه خاتم سازی شیراز در معرض دید میهمانان نوروزی و گردشگران قرار گرفت.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار