پنج میلیون و 16 هزار و 740 نفر زائر به خراسان رضوی در هشت روز گذشته سفر کرده اند که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد رشد دارد.

ورود بیش از پنج میلیون زائر و مسافر به خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، مهدی فروزان سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: آمار ورودی مسافران از  25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین امسال به استان از طریق حمل و نقل جاده ای، 446 هزار و 332 نفر بوده است که سهم 9 درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته شش درصد رشد دارد.
 
وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در هشت روز گذشته را 118هزار 603 نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته 18 درصد افزایش دارد و 2.5 درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.
 
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین امسال را از مجموع مسافران، سه درصد اعلام کرد و افزود: 156 هزار و 445 نفر در هشت روز  گذشته از طریق راه آهن وارد استان شدند که در مقایسه با سال گذشته30 درصد کاهش دارد.
 
فروزان گفت: چهار میلیون و 295 هزار و 360 نفر نیز از طریق وسائط نقلیه ی شخصی به استان وارد شدند که 85.5 درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته 13 درصد رشد دارد.
 
وی افزود: آمار ورودی مسافران از 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین امسال به مشهد از طریق حمل و نقل جاده ای، 319 هزار و 185 نفر بوده است که سهم 10.4 درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش دارد.
 
فروزان گفت: دو میلیون و 466 هزار و 257 نفر نیز از طریق وسائط نقلیه ی شخصی به مشهد مقدس وارد شدند که 80.6 درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته 15 درصد رشد دارد.
 
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.