با انتشار گزارشی درباره کاهش غیرمنتظره ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشی از کاهش غیرمنتظره ذخایر نفتی آمریکا و همینطور پس از آنکه شرکت خدمات مالی و بانکداری "گلدمن ساکس" نسبت به پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق کاهش سطح تولید ابراز امیدواری کرد، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه شد. 

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 83 سنت افزایش (معادل 1.7 درصد) به 48 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت هم با 76 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد)، 51 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد. این درحالیست که روز گذشته نفت خام برنت به پایین ترین سطح از ماه نوامبر سال گذشته میلادی رسیده بود.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته 531 هزار بشکه نفت کاهش یافته است.

این درحالیست که کارشناسان انتظار داشتند ذخایر نفتی آمریکا با 3.7 میلیون بشکه افزایش همراه باشد. اگر این گزارش امروز بوسیله دولت تأیید شود، این نخستین هفته‌ای است که ذخایر نفتی آمریکا پس از 9 هفته با کاهش همراه می‌شود.

بهای طلا نیز امروز در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره و نامشخص بودن نتیجه انتخابات هلند، با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 1203.30 دلار رسید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار