رئیس مرکز مدیریت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد 2 میلیون و 301 هزار و 992 خودروی سبک و سنگین در نوروز 96 در جاده‌های برون‌شهری استان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سپهدار آسابه روز اظهار داشت که تردد ساعتی خودروها نشان از رشد پنج‌درصدی میزان تردد خودروها در تعطیلات نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

وی یادآور شد که سهم خودروهای سنگین از این میزان تردد هفت درصد و خودروهای سبک و وانت‌بارها نیز 93 درصد بوده است. 

آسابه تصریح کرد که بیشترین تردد ثبت‌شده طی این مدت در جاده بابامیدان به گچساران با میانگین 505 وسیله نقلیه در ساعت و کمترین میزان نیز در جاده یاسوج به سی سخت بوده است. 

وی اوج تردد خودروها را بین ساعت 17 تا 19 عصر دانست و گفت که متوسط تردد ساعتی در 24 محور حاوی سامانه‌های تردد شمار نیز حدود 214 وسیله نقلیه بوده است. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود که میزان سرعت ثبت شده خودروها در جاده‌های استان نیز 73 کیلومتر بوده که نشان دهنده رعایت نکات ایمنی و کارکرد مثبت پلیس راه در نوروز امسال بوده است. 

آسابه میزان تردد در روز سیزدهم فروردین امسال (سیزده بدر) در سطح جاده‌های استان را 124 هزار و 334 وسیله نقلیه ذکر کرد و گفت که محور بابامیدان به گچساران با ثبت بیش از 2 هزار و 312 وسیله نقلیه بیشترین میزان تردد را در این روز داشت. 

آسابه اضافه کرد که بیشترین اوج تردد ثبت شده در طرح نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین 96 نیز مربوط به روز یازدهم فروردین با 12 هزار و 187 وسیله نقلیه بوده است. 

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که حدود 550 کیلومتر آن راه‌های اصلی و چهار هزار و 500 کیلومتر نیز روستایی است. 

این استان با داشتن بیش از 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است. 

افزون بر یک ‌میلیون و 564 هزار و 484 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال 96 از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.