رئیس سازمان محیط زیست گفت: گرد و غبار تبدیل به موضوع بین‌المللی شده است به طوری که نه تنها ایران بلکه منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ابتکار: گرد و غبار یک مسئله بین‌المللی شده است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره کاهش عمر معاینه فنی و تصویب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار داشتیم مجلس با پیشنهاد دولت موافقت کند، اما نظر مجلس شورای اسلامی بر همان چهار سال بود.

وی ادامه داد: لایحه هوای پاک بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد امروز هم ماده هشت این لایحه به تصویب رسید. چرا که به خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل کمک موثری می‌کند تا شهرها را از نظر آلایندگی و راه‌ها را از نظر ایمنی حفظ کند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به مسئله ریزگردها در استان‌های کشور تصریح کرد: تقریبا از دو سال گذشته مکاتبات و پیش‌بینی‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی از جمله وزارت خارجه و وزارت نیرو انجام شده و ارزیابی و تذکرات خود را پیرامون تاثیرات سدهای عراق بر تالاب‌ها، وضعیت رودخانه‌ها و خاک این کشور ارائه دادیم و برخی مسائل از سوی وزارت خارجه به کشورهای همسایه منتقل شده است.

ابتکار ادامه داد: بنده از طریق تعامل با وزیر محیط زیست و سفیر ترکیه تذکرات لازم را گوشزد کردم علاوه بر این در سال جاری اجلاس سازمان ملل درباره گردو غبار برگزار خواهد شد و مسئله گرد و غبار تبدیل به موضوع بین‌المللی شده و موضوع ترکیه در این نشست مطرح خواهد شد به طوری که نه تنها ایران بلکه منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار