بوشهر در ردیف 5 استان برتر جذب گردشگر / نقش مهم سازمان میراث فرهنگی در تولید و اشتغال

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : استان بوشهر در حوزه جذب گردشگر جزء 5 استان برتر کشور است .

بوشهر در ردیف 5 استان برتر جذب گردشگر / نقش مهم سازمان میراث فرهنگی در تولید و اشتغالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، زهرا احمدی‌پور صبح امروز ( پنج شنبه ) پس از ورود به استان بوشهر گفت : ظرفیتی که سازمان میراث فرهنگی در عرصه صنایع دستی و گردشگری دارد نقش مهمی در تولید و اشتغال پایدار ایفا می کند.
 
وی افزود : با توجه به شرایط ناپایدار جوی در بسیاری از استان‌ها ، اقامت‌ها و بازدیدهای مسافران نوروزی، افزایش قابل توجهی نسبت به نوروز گذشته داشت.
 
احمدی پور از افزایش دو برابری بازارچه‌های صنایع دستی در نوروز امسال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت : دولت معتقد است باید از مشارکت‌های مدنی در برگزاری برنامه‌ها،  مدیریت‌ها و بخش‌های تخصصی استفاده کرد.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگی و گردشگری دریایی برخوردار است.
 
احمدی پور گفت : توانمندی تولیدات صنایع دستی بوشهر باید بیشتر به جامعه هدف معرفی شود .
 
وی همچنین در بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری گفت : تنوع بخش گردشگری، مقاصد گردشگران را تغییر داده و استان‌هایی که قبلا مقصد گردشگری نبودند امسال هدف گردشگری شدند.
 
احمدی پور افزود : امسال کشور به 7 منطقه گردشگری تقسیم شد و ظرفیت‌های مناطق مختلف به ویژه مناطق ناشناخته به جامعه هدف بیشتر معرفی شد.
 
این مقام مسئول استان بوشهر را در حوزه جذب گردشگر جزء 5 استان برتر کشور معرفی کرد و افزود : بوشهر، قطب گردشگری دریایی است و با توجه به ظرفیت بالای این استان در حوزه سواحل رویکرد سازمان میراث فرهنگی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی است که نقش مهمی در افزایش درآمد ملی دارد.
 
وی با تاکید بر توسعه کارگاه‌های مرمت و بازسازی بناهای تاریخی گفت : ظرفیت گردشگری به عنوان منبعی پایدار می‌تواند یکی از راه‌های برون رفت از اقتصاد وابسته به نفت باشد .
 
احمدی پور تصریح کرد : ظرفیت‌های استان‌ها در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، شناسایی و تدوین شده که برای اجرا به قرارگاه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
 
 
انتهای پیام /ت
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.