اصفهان؛

انتشار نخستین کتاب بازاریابی شهری در ایران

مدیر هماهنگی و نظارت بر مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: بازاریابی شهری تنها استراتژی نظام مدیریت شهری برای برند کردن شهر اصفهان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز نصرآزادانی  اظهارکرد: مدت‌هاست موضوع برند اصفهان با هدف تقویت فضای اقتصادی و توسعه و تسخیر بازارهای هدف و همچنین ایجاد یک چتر حمایتی جهت بازارسازی برای دیگر برندهای استان در زمینه کالاها و خدمات تجاری اصفهان در دستورکار نهادهای ذیربط قرار گرفته و همه برای طراحی و معرفی آن همت گماشته‌اند، تلاش‌های بسیاری نیز برای تدوین سند راهبردی برند اصفهان صورت پذیرفته است.

وی افزود: فارغ از این که برند شهر اصفهان چیست و تصویر کنونی شهر و داشته‌های آن را نزد دیگران چگونه برجسته می‌کند و این که چه مؤلفه‌هایی را در بهبود تصویر این شهر و ارتقا و اعتلای آن مد نظر قرار می‌دهد، باید گفت این مسیری است که بیشتر شهرهای دنیا دنبال کرده‌اند.

نصرآزادانی تأکید کرد: پیمودن این مسیر یک پیش نیاز کلیدی و بنیادی دارد که کمتر به آن توجه شده و آن چیزی نیست جز «بازاریابی شهری»؛ و واقعیت این است که جایگاه اولیه و اصلی برندسازی در بازاریابی است و برند کردن یک مکان اساساً یعنی به خدمت گرفتن بازاریابی برای یک نوع محصول خاص به نام «مکان».

او خاطر نشان ساخت: موفقیت بازاریابی در محیط‌های تجاری نویدبخش تأثیرگذاری قابل توجه و اثربخشی بسیار زیاد برای شهرها است، اما این‌که شهرها چگونه میتوانند بهره‌مندی مؤثری از این ظرفیت داشته باشند در کتاب «بازاریابی شهری» با رویکردی یکپارچه پاسخ داده شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر مناطق و سازمان‌های شهرداری ادامه داد: «پياده‌سازي استراتژي بازاريابي اصفهان جهت برندسازي و بهبود تصوير شهر و توسعه گردشگري» به عنوان راهبردي ذيل هدف خرد «گسترش تبليغات و فعاليت‌هاي رسانه‌اي شهرداري در سطح ملي و بين‌المللي» و به صورت ويژه تحت هدف كلان «اعتلاي هويت و ايجاد يك تصوير ملي پويا از شهر» در برنامه اصفهان 1400 تعريف شده است.

وی از انتشار کتاب بازاریابی شهری سخن گفت و ادامه داد:  یکی از دلايل ترجمه کتاب یادشده اجرای راهبرد مذکور بوده است، راهبرد بازاریابی شهری و بهبود تصویر شهر با تمركز بر هدف اعتلاي جايگاه اصفهان به عنوان شهر خلاق مي‌تواند يك پارادايم يا الگوي تازه‌اي در برنامه‌ريزي‌هاي شهري ايجاد كند.

نصرآزادانی اضافه کرد: این کتاب به توسعه مفهوم بازاریابی شهری و افزایش آگاهی نسبت به بهره‌مندی مؤثر از بازاریابی شهری به صورت نظری و عملی کمک شایانی کرده است.

وی ادامه داد: کتاب در یازده فصل به تشریح مفاهیم بازاریابی شهری، محصولات و مشتریان شهری، مولفه‌های نظام حکمرانی و مدیریت بازاریابی شهری، عوامل سازنده و پشتیبان بازاریابی شهری، ... و بررسی عملکرد چهار شهر برگزیده در همین زمینه پرداخته است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار