ادبیات در هفته ای که گذشت؛

حضور کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب بولونیا

نمایشگاه کتاب بولونیا در حالی روز پایانی خود را سپری می‌کند که یکی از آثار ماندگار ادبیات کودک ایران برای نخستین بار به زبان انگلیسی در آن معرفی شده است.

حضور کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب بولونیابه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته نمایشگاه کتاب بولونیا در حالی روز پایانی خود را سپری می‌کند که یکی از آثار ماندگار ادبیات کودک ایران برای نخستین بار به زبان انگلیسی در آن معرفی شده است.  

تصویرگری این کتاب را آلن بایاش و ترجمه‌ی آن را میترا خاتون‌آبادی بر عهده داشته‌اند.«بابابرفی» داستان کودکانی است که با کمک هم یک آدم برفی شبیه پدربزرگشان می‌سازند. آن‌ها به پیشنهاد پدربزرگ شغلی هم برای آدم برفی انتخاب می‌کنند. اما در آخر آدم ‌برفی آن‌ها به سفری طولانی می‌رود.

طوطی هند» عنوان اثری است از حمید گروگان که سیامک مظلومی ترجمه‌ی آن را بر عهده داشته است. این اثر بازنویسی داستان معروف جلال‌الدین محمد بلخی است که تصویرگری آن را عبدالله حاجیوند بر عهده داشته است.

بر این اساس، در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان سراسر دنیا با ادبیات و فرهنگ ایران انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی اثر شناخته شده‌ی طوطی و بازرگان را به زبان انگلیسی منتشر کرده است

دبیرخانه انتخاب ناشر برگزیده، شاخص‌های ارزیابی ناشران در سال 1395 را اعلام کرد.ناشران می‌توانند آثار خود را واجد شرایط اعلام شده باشد را تا تاریخ 23 فروردین ماه به دبیرخانه انتخاب ناشر برگزیده ارسال کنند.
 
انتخاب ناشر برگزیده هر ساله به منظور تشویق و ترغیب ناشران تأثیرگذار در ارتقای سطح و توسعه نشر حرفه‌ای، ایجاد خلاقیت، الگوسازی برای انتشار آثار ارزشمند فرهنگی و همچنین مشارکت در اعتلای سطح فرهنگِ عمومی جامعه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران انجام می‌شود.

 نشست خبری «هفته هنر انقلاب اسلامی» با حضور فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری برگزار شد. بر اساس این گزارش، فاضل نظری در این نشست خبری هفت چهره نامزد هنر انقلاب را معرفی کرد و اظهار داشت: محمدرضا بایرامی برای رمان «لم یزرع»، حمید حسام برای کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، حسن روح‌الامین برای مجموعه آثاری که در بخش هنرهای تجسمی با محوریت عاشورا و انقلاب داشته، سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهناز ضرابی‌زاده برای کتاب «گلستان یازدهم»، محمدحسین مهدویان نویسنده و کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» و ابراهیم حاتمی‌کیا برای «بادیگارد» هفت چهره هنری نامزد این دوره از هنر انقلاب هستند.


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار