نسیم عرب‌امیری از انتشار نخستین جلد مجموعه قصه‌های «هِل هِلی» به همت انتشارات نیستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجموعه قصه های «هِل هِلی» نخستین تجربه نسیم عرب‌امیری در حوزه «کتاب کودک» است که جلد نخست آن توسط انتشارات نیستان به چاپ رسید.

مجموعه قصه های «هِل هِلی»؛ با محوریت دوست یابی علاوه بر آشنا کردن کودکان با شخصیت های افسانه های ایرانی، آن ها را با مضامین اخلاقی و آموزشی نیز آشنا می کند. «هِل هِلی و خاله سوسکه» نخستین عنوان از این مجموعه است که در دو هزار نسخه و با قیمت 10 هزار تومان از طرف انتشارات نیستان منتشر شده و تصویرگری آن را بهاره نیاورانی بر عهده داشته است.

در پشت جلد کتاب آمده است: «دختربچه ای به نام «هِل هِلی» که دوست و همبازی ندارد؛ هر بار با یکی از شخصیت های افسانه های معروف ایرانی دوست می شود و این شخصیت ها را درگیر داستانی امروزی می کند.»

عرب‌امیری که چند سالی است دغدغه کار برای کودکان و نوجوانان را دارد، بر این اعتقاد است که هیچ کس به اندازه کودکان و نوجوان از تولیدات هنری و فرهنگی تاثیر نمی گیرند، بنابراین اگر تولیدات مفید در این حوزه برای آن ها فراهم نشود به سمت تولیداتی خواهند رفت که از فرهنگ ایرانی دور بوده و این مساله به شدت آسیب‌زا خواهد بود.

شایان ذکر است؛ «شکلاتی» نام فیلم سینمایی در حوزه کودک و خانواده است که عرب‌امیری در نگارش آن همکاری داشته و قرار است اولین اکران آن امسال در جشنواره فیلم کودک اصفهان برگزار شود. همچنین سال گذشته این نویسنده با همکاری محمدرضا نعمتی فیلمنامه ای را در حوزه دفاع مقدس و برای مخاطب نوجوان به نگارش درآورده که با فراهم شدن شرایط مناسب، این کار نیز به مرحله تولید خواهد رسید.
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.