یک روز پس از حمله مرگبار پایتخت سوئد، مطبوعات این کشور اعلام کردند فرد مظنون به اقدام تروریستی، که پیشتر بازداشت شد، تبعه ازبکستان است.

اطلاعاتی درباره مظنون بازداشت شده در ارتباط با حمله اخیر استکهلمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از حمله مرگبار با کامیون در استکهلم، پایتخت سوئد، که چهار کشته و 15 زخمی برجای گذاشت، مطبوعات سوئدی اعلام کردند فرد مظنون به اقدام تروریستی که شامگاه جمعه در استکهلم دستگیر شد، تبعه ازبکستان است.

دادستانی سوئد روز شنبه اعلام کرد این فرد مظنون به اقدام تروریستی در بازداشت به سر می برد. 

به نوشته روزنامه «آفتونبلادت» این مرد که شامگاه جمعه در ماشتا، شهری کوچک در شمال استکهلم دستگیر شد، 39 ساله، ازبک و وابسته به گروه تروریستی داعش است.

کارین روساندر، سخنگوی دادستانی سوئد گفت این فرد مظنون به «قتل‌های با ماهیت تروریستی» است. این سخنگو اعلام نکرد که آیا این فرد همان راننده کامیون است یا خیر.

دادستانی سوئد جزئیاتی درباره هویت این فرد اعلام نکرده، اما شرح حال او مشابه فردی است که تصویر وی در محل حمله منتشر شده و تحت تعقیب قرار دارد.

یک مظنون دیگر نیز کمی بعد، در حومه پایتخت دستگیر شد. شبکه تلویزیونی SVT به نقل از منابع پلیسی اعلام کرد این دو مظنون احتمالا با یکدیگر ارتباط دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار