شمار داوطلبان خانم در دوره پنجم شورا 22 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا یونسی رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه این افزایش نشان از اشتیاق مشارکت بانوان در انجام امور اجتماعی و کار های شهر و روستا است، گفت: در دوره چهارم تعداد داوطلبان زن در استان 853 نفر بود که این تعداد با افزایش 22 درصدی به تعداد هزار و 41 نفر در دوره پنجم شورا رسید.

وی با بیان اینکه 18 هزار و 286 نفر در دوره پنجم داوطلب نامزدی شورای اسلامی در شهر و روستا شدند، افزود: تا کنون 257 در مازندران از ادامه حضور در رقابت انتخابات انصراف دادند که از این تعداد 185 نفر در شهر ها و تعداد 72 نفر در روستا ها هستند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه 316 نفر در این دوره از اعضای اصلی شورای اسلامی شهر و 7 هزار و ۸۲۴ نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی روستاها هستند، گفت: در دوره چهارم شورا ۴۵ روستا فاقد شورا بودند که این تعداد در دوره پنجم به ۲۲ روستا کاهش یافت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اقبال دارندگان مدرک تحصیلی بالا در دوره پنجم شورا افزود: دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در دروه چهارم از صفر با 100 درصد افزایش به تعداد هزار و 45 نفر افزایش و دارندگان مدرک تحصیلی دکتری از 53 نفر در دوره چهارم با 30 درصد افزایش به 69 نفر رسید.

یونسی با بیان اینکه از هر ۱۸۰ نفر یک نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا وجود دارد ، گفت: رقابت در شهر ها تقریبا بین 7 نفر برای تصاحب یک صندلی و در روستاها تقریبا بین دو نفر برای تصاحب یک صندلی در شورا خواهد بود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.