وی ادامه داد: ۲۰۰ آمبولانس موتوری دیگر نیز خریداری شد که به زودی وارد کشور شده و در ناوگان اورژانس سایر کلانشهرها توزیع میشوند.
وی ترافیک در شهر تهران را یکی از عوامل مهم دیر رسیدن آمبولانس بر سر بالین بیماران و مصدومان عنوان کرد و گفت: متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیماران در شهرها زیر هشت دقیقه بوده اما در تهران این میزان بسیار بالاتر است و گاهی از ۳۰ دقیقه نیز تجاوز میکند. راه حل این مسئله نیز استفاده از آمبولانسهای موتوری است که بتوانند از ترافیک عبور کنند و در کمترین زمان ممکن بر بالین بیماران برسند.
کولیوند اضافه کرد: آمبولانسهای موتوری خریداری شده، به تجهیزات روز دنیا برای ارائه خدمات اولیه به بیماران مجهز هستند. تکنسینهای آموزش دیده اورژانس با استفاده از این امکان جدید میتوانند به سرعت برای نجات بیماران وارد عمل شوند تا زمانی که خودروی آمیولانس برسد و در صورت نیاز امکان انتقال بیمار فراهم شود.
سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: قرار است آمبولانسهای جدید موتوری برای دسترسی سریع مردم در ۲۰۰ نقطه تهران مستقر شوند، اما مشکل محل استقرار این آمبولانسها و تکنسینهای اورژانس است. در این زمینه از شورای شهر و شهرداری تهران میخواهیم مکانهای مناسبی را برای استقرار این پایگاههای جدید اورژانس که زمینه خدمات رسانی سریعتر و نجات جان انسانها را فراهم میکنند، ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: مکاتباتی با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران برای جایابی و تعیین مکان استقرار، تکنسینهای اورژانس و آمبولانسهای موتوری انجام شده است، اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم. انتظار میرود که مکان مناسبی که امکان استقرار مناسب این نیروها را فراهم کند و حداقل نیازهای این ماموران را برای شیفتهای کاری برآورده کند، در اختیار اورژانس تهران قرار گیرد.
سرپرست اورژانس کشور یادآور شد: متاسفانه در مبلمان شهری تهران هیچ جایگاهی برای خدمات اورژانس دیده نشده است و بسیاری از نیازهای اورژانس کشور مغفول مانده است، به عنوان مثال با وجود گسترش خدمت آمبولانس هوایی هیچ پد هلی کوپتری نه تنها در تهران و بلکه در اغلب شهرهای کشور برای استقرار و انتقال بیماران و مصدومان در مبلمان شهری دیده نشده است و به جز تعداد انگشت شماری از بیمارستانها که پد هلی کوپتر دارند، امکان فرود آمدن و فعالیت بالگردهای اورژانس در تهران و شهرهای دیگر وجود ندارد.
انتهای پیام/