بسیاری از بیماران با مشکل نبود برخی دارو‌ها در داروخانه‌ها مواجه می‌شوند، اما تنها با یک تماس رایگان می‌توان از داروخانه‌ای که داروی مدنظر در آن موجود است، اطلاع پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلامتی و بیمار نشدن آرزوی هر فردی است و باید قدر آن را دانست، اما گاهی اوقات درد و بیماری افراد را غافلگیر می‌کند به طوری که مجبور می‌شوند برای تسکین درد از داروهای مختلف استفاده کنند.

این موضوع در بیماری‌های ساده با مراجعه به پزشک، تهیه دارو از داروخانه و مصرف آن قابل حل است، اما در مواقع بروز نوعی بیماری نادر یا زمانی که مجبور به استفاده از برخی داروهای کمیاب به خصوص نمونه‌های خارجی می‌شویم، با داستان دیگری مواجه خواهیم بود، درست در همین زمان است که شما یا خانواده تان عزمتان را جزم می‌کنید تا اینکه پا به تمام داروخانه‌های شهر برای تهیه قرص یا آمپول مورد نظر بگذارید.

بعد از بازدید از چند داروخانه و شنیدن این جمله که این دارو در هر داروخانه‌ای پیدا نمی‌شود، ناامید و درمانده شده و حتی ممکن است تصمیم بگیرید به سراغ دلال‌های ناصر خسرو بروید البته بسیاری از افراد نیز سراغ اینترنت و برخی تبلیغات کذایی تهیه دارو‌ها کمیاب می‌روند و بدون شناخت از طرف معامله فقط از سر ناچاری برای نجان جان عزیزشان حاضرند دست به ریسک‌های این چنینی بزنند.

سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو به عنوان مهم‌ترین و یا تنها راه آسان جستجوی دارو معرفی شده است که می‌توان از سه طریق اینترنت، پیامک و تماس تلفنی به طور رایگان با آن تماس برقرار کرد تا سامانه دو داروخانه را معرفی کند. 

یافتن داروهای نایاب
طلعت قانع دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم و مدیر مرکز پاسخگویی ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو در این خصوص گفت: مردم برای پیدا کردن داروهای کمیاب می‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۱۴۹۰ (کد ۱) تماس گرفته تا کارشناسان، داروخانه‌ای را که داروی مورد نیاز در آن موجود است، معرفی و با مراجعه به این داروخانه‌ها داروی خود را تهیه کنند.

مدیر مرکز پاسخگویی ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این سامانه برای اطلاع رسانی درست به مردم هر روز بروزرسانی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر تماس تلفنی با سامانه ۱۴۹۰ مردم می‌توانند با ارسال یک پیام کوتاه حاوی نام دارو به شماره ۲۰۱۴۹ نام دو داروخانه را که دارو مدنظر در آن موجود بوده، پیدا کنند.

قانع با اشاره به تعداد تماس‌های روزانه با سامانه ۱۴۹۰ گفت: روزانه کارشناسان سامانه ۱۴۹۰ به یک تا هشت تماس پاسخ می‌دهند و به طور متوسط چهار تا پنج هزار پاسخگویی به مردم در این سامانه انجام می‌شود.

کمبود‌های مربوط به داروهای خارجی
دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم با بیان اینکه تعداد داروهای‌های کمیاب با تلاش‌های سازمان غذا و دارو بسیار کم شده، افزود: بیشتر کمبود‌ها و تماس مردم با سامانه ۱۴۹۰ بیشتر به دلیل آن است که مردم به دنبال برند خاصی از دارو هستند.

وی ادامه داد: تماس‌ها در مورد کمبود دارویی بیشتر مربوط به برندهای خارجی است، زیرا با تولید نمونه‌های مشابه ایرانی یک دارو نمونه خارجی کمتر وارد شده و به همین دلیل در هر داروخانه‌ای این دارو‌ها پیدا نمی‌شوند، اما مردم به کمک سامانه ۱۴۹۰ می‌توانند دارو مورد نیاز خود را پیدا کنند.

اطلاعات دارویی که سامانه ۱۴۹۰ در اختیار شما قرار می‌دهد
مدیر مرکز پاسخگویی ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو افزود: کد ۲ سامانه ۱۴۹۰ اطلاعات دارویی و مسمومیت‌ها را در اختیار مردم قرار داده و راهنمایی‌های لازم به مصرف کنندگان دارو در خصوص کمبودهای دارویی و تهیه داروهای کمیاب را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم گفت: موارد مصرف و عوارض ناخواسته ناشی از دارو، مصرف دارو‌ها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار مصرف، احتیاط و منع مصرف داروها، تداخلات اثر دارو‌ها با هم و با مواد خوراکی از برخی امکانات کد ۲ سامانه ۱۴۹۰ به شمار می‌آیند.

وی افزود: نتایج آزمایشگاهی، اطلاعات سم شناسی و مسمومیت ها، اقدامات اولیه در برخورد مسمومیت‌های ناشی از دارو، مواد شیمیایی، شوینده‌های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک، مواد نفتی، فلزات سنگین، سموم دفع آفات، اطلاعات تخصصی در زمینه مسمومیت‌های گروهی، مسمومیت‌های شغلی و آلودگی‌های محیط با سموم از دیگر اطلاعاتی است که می‌توان از طریق کد ۲ سامانه ۱۴۹۰ بدست آورد.

اعلام شکایات در خصوص گرانفروشی و عدم حضور داروساز در داروخانه
ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات محصولات غذایی بسته بندی شده، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز با شماره گیری تلفن ۱۴۹۰ و سپس انتخاب کد ۱، به کمک کارشناسان این سامانه صورت می‌گیرد.

کلیه شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی دارو‌ها و همچنین مشکلات بسته بندی و کیفیتی ثبت می‌شود.

سپس مراجعین می‌توانند با ارائه کد پیگیری، روند بررسی و رسیدگی به شکایت خود را پیگیری کنند.

ارسال پیامک از طریق تلفن همراه به سامانه ۱۴۹۰
شما می‌توانید تمام مراحل فوق را از طریق ارسال پیامک به شماره ۲۰۱۴۹۰ از طریق تلفن همراه انجام دهید. پیامک را کاملا انگلیسی بنویسید. به مثال زیر دقت کنید:

TEHRAN*4*PIROXICAM*10*CAP

SHIRAZ*PIROXICAM*10*CAP

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
مریم
۲۰:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام
مثل اینکه شماره به 190 داخلی 3 تغییر پیدا کرده.
لطفا اطلاعات اینچنینی را به‌روز کنید باشگاه محترم خبرنگاران جوان!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
توروخدا آخه این شماره اصلا نمیگیره جواب نمیدن کل ملت ایران سرکار گذاشتین سه روز ریتالین ۱۰ نتونستم پیدا ‌کنم نسخه و مجوز از طرف پزشکم دارم این دارو برام نیازه باید حتما روزی دوتا بخورم الان هزارو یک مشگل و بدبختی برام بوجود اومده مردم بابت تهیه داروی مورد نیازشون پول دارن میدن مجانی که نمیخان بگیرن حداقل یه کار مفید و خیر واسه مردم کشورتون کنید ثواب داره بخدا تورو خدا کمکم کنید تورو جا ن هر کسی که دوست دارید بهم بگید کجا میتونم داروم پیدا کنم بخدا وضعیت روحی و جسمانیم خیلی بهم ریخته دیگه واقعا خسته شدم ازبس داروخونه های سطح شهرو از این شهر به اون شهر گشتم آخرش آدم به داروی مورد نیازش نرس به فکر خودکشی میوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام من 2تا از داروی دخترم که شیمی درمانی میشد و سرطان خون داره ،،باقی مونده به اسم ال آسپورژیناس المانی هستش و معتبر چون استفاده کردم وتاریخ داره در صورت خریداری پیام بدید
Iran (Islamic Republic of)
دودوتا ششتا
۱۵:۵۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
العان نزدیک به ششماه است که داروی موردنیاز من وامثال منه که پزوریازیس داریم داروی نئو تیگازون دگیر نمیاید
ایا مسئولین غذاودارو همچون مسئولین دیگر در فکر جمع اوری ثروت ایران هستن که یادشان از مردمن رفته

در رابطه با این نوع دارو ها هم که خود کفا نیستیم که بگوییم در کشور تولید می شود
فکری بحال مردم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام من قرص برا سرطان خون دارم متاسفانه مریضم فوت کرد نشد استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۰۶:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سلا م چرا مردم را با این شماره ۱۴۹۰ سر کار می گذا رید
این که می گوید در شبکه موجود نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
سامانه 190هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
دو هفتست دارم دنبال دارویه متوترکسات میگردم هر جا میرم میگن خیلی وقته توزیع نمیشه تو داروخانه ها الان منی که اینو نخورم سیستم ایمنی بدنم باز بهم میریزه دارویه مهار کننده سیستم ایمنی چه خاکی تو سرم بکنم
Iran (Islamic Republic of)
رئوف شوکتی
۱۷:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
با عرض سلام و ادب بیش از یکماه است دنبال آمپول اینترفرون بتافرون مختص بیماران ام اس هستم
ولی متاسفانه از طریق سامانه ۱۹۰ و مراجعه حضوری به داروخانه های منتخب نتوانستم تهیه کنم
خواهشمند است از طریق رسانه پر مخاطب شما منعکس شود تا شاید عزیزان وزارت بهداشت در تامین داروهای خاص بیش از پیش پیگیر و تهیه نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
دو دوتا پنجتا
۱۵:۵۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
عزیزان وزارت دارو در حال دوختن جیب هستن وقت ندارن دنبال داروهای خاص بگردن وتهیه کنند چیزی که براشون پول نداره دنبالش نمیرند اونم پولهای میلیاردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام خوبید ببخشید کسی قرص نوروتک اصل خارجی داره مریض بدحال داریم اکه کسی داره خبربده
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۶:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
فکر کنم حتی در کره شمالی هم انقدر مردم برای پیدا کردن الزامات اولیه زندگیشون در مشقت نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام فکرکنم این سامانه قطعه تقصیر آمریکا باشه آخه همه مشکلات ما تو کشور تقصیر آمریکاست والا همه دارن کارشونو به نفع احسن انجام می دن ماشااله
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۲:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام سامانه شماره1490 وقتی تماس میگیری میگه در شبکه موجود نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام این سامانه اصلا جواب نمیده ووقتی شماره رو میگیری میگه در شبکه موجود نمیباشد پیامکش هم جواب نمیده
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن قائمی فر
۱۲:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سامانه 1490دچار اشکال است
کد در شبکه موجود نیست را اعلام میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۴:۲۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
نه سامانه پیامک کار میکنه نه تلفنی، درکل از بیت‌المال بودجه میگیرن ولی یه کار درست انجام نمیدنو پولو مفت مفت خرج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۷ دی ۱۳۹۹
۱۴۹۰ پیش شماره نداره؟میگه اشتباه است!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
کار نمیکنه بهشون اطلاع بدین سامانه ۱۴۹۰ کار نمیکنه میگه تلفن اشتباه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام سامانه جوابگو نیست فقط برامون آهنگ میزاره
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه چند ساعت هست که خان اول رو نتونستم رد کنم و دارم شماره 1490 رو میگیرم و فقط بوق اشغال میزنه.
قطعا چند ساعت هم باید در سف انتظار بمونم و در آخر هم بگن دارو مورد نظر شما موجود نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام من قرص سووداك ميخواستم لطفا بگيد از كجا
تهيه كنم سپاس.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
همه چی هست همه جا گل و بلبه من تو یکی از شهرستان های آذربایجان غربی هستم الان ۱۰ روزه نتونستم انسولین لانتوس و نورپیت رو پیدا کنم انسولین برای بیمارا داروی حیاتیه کی جوابگو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام قرص زاناکس آلمانی می خواستم کسی سراغ داره
Iran (Islamic Republic of)
شاپرک
۱۹:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
من با این سامانه تماس گرفتم ولی همش پشت سر هم آهنگ میزاره وقتی هم آهنگ تموم میشه میگی خدارو شکر الان جواب میدن یهو یه آهنگ دیگه شروع میشه آخرشم اینقدر آهنگ میزارن سکته رو میزنی حداقل نمیگن چقدر باید منتظر بمونیم پیامکم میزنی از اون بدتره اینقدر منتظرت میزارن پدرت درمیاد من که هنوزم منتظرم حضرت عیوبم کم میاره به خدا. لطفا پیگیری کنین واقعا سخته به خاطر دارو اینقدر منتظر بمونی خجالت آوره❤
Iran (Islamic Republic of)
Zaniar
۱۹:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قرص نیمودیپین ۳۰میخوام چ جوری پیدا کنم تهران یا کرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام أنسولين لانتوس لازم دارم
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام قرص سووداک برای مریض کرونایی لازم دارم خارجی وایرانی فرقی نداره مرریض آی سی یوهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سامانه خراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام قرص سلژلین 5 میخوام کدوم داروخانه درمنطقه 22داره که تهیه کنم
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۳:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام
قرص ویتامین k1 برای نوزاد لازم دارم هلال احمر و ۱۳ آبان هم رفتم نداشتم . کجا میتونم پیدا کنم؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
قرص مستینون نیست وکسانی که باید این دارو را مصرف کنند والان سلامتی شون به خطر افتاده باید چیکار کرد؟؟؟ کسی تواین مملکت جوابگو نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
این سامانه کلا کار نمی کنه ، وقتی نمی تونند چرا همچین سامانه ای معرفی می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
با اين سيستم يكساعت توى صف جواب بوديم بعدم هيچى
Iran (Islamic Republic of)
م - ن
۱۶:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
من در‌تبریز زندگی میکنم بفرمائید که داروی ارگوتامین سی را چگونه پیدا کنم
باتشکر‌و احترام
Iran (Islamic Republic of)
نبوی
۱۶:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
خواهشمندم بفرمائید داروی ارگوتامین سی را چطور پیدا کنم
با تشکر
و احترام
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا امین زاده
۲۱:۴۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من درمشهدبرای پیداکردن کپسول استنشاقی کی پی تیوا بامشکل روبروشدم وبیشترشهرمقدس مشهدروگشتم متاسفانه درهیچ داروخانه ای موجودنبود‌استفاده این داروبرای من وامثال من حیاتی وضروریست امامتاسفانه هیچ مرجعی پاسخگوی مانیست حال چه کسی بفریادمامیرسدخداعالم است وبس/امیدوارم روزی برای تهیه دارواینقدرعذاب نکشیم/
مشهدمقدس
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۰۲:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام مقداری قرص نیمو دپین دارم کسی خواست درخدمتشم..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
دارو تشنج پیدا نمیکنم تگراتول ۴۰۰ اگه نخورم تشتج میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام‌من‌خانم‌باردارم‌دیابیت‌دارم‌الان‌هم‌دوروزه‌انسولینم‌تمام‌شده‌نتونستم‌پیداکنم‌قندخونم‌هم‌خیلی‌بالا‌رفته‌احتمال‌سقطجنین‌پیداکردم‌هیج‌کسم‌پاسخگونیست‌توراخداشماکمکم‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
قرص ویتامین k میی خواهم متاسفانه هر داروخانه گشتم پیدا نکردم اگر کسی اشنادارد به ما خبربده خدا خیرتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
محمد امینی
۰۹:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
هرچی به۱۴۹۰زنگ میزنی کسی گوشی درمیاره
Iran (Islamic Republic of)
حمید عباسی
۱۸:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
داروی پرازوسین prazosin یک میلی گرم چند ماهه نایاب هست دارویی که در داخل تولید میشه توسط داروسازی امین و یک داروی پیشرفته و خاص نیست تمام هلال احمر ها و 13 ابان رفتم تماس هم گرفتم با 1490 هم تماس گرفتم داروخانه علوی تهران معرفی کردن که موجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۲۰:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
داروی hmg ...و Gonnalf 75
Iran (Islamic Republic of)
ارزنلو
۱۸:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
دارو زیلت وانسولین نوومیکس
Iran (Islamic Republic of)
پرنیا
۱۳:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من دخترم یازده سالشه ودیابت نوع یک داره دیشب بیشتراز ده تاداروخانه گشتم نتونستم انسولین نه کیت ۰۱هیچکدوم رونتونستم پیدا کنم تروخدابگید چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۰:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
التماس میکنم بگین اکس کاربازپین ۱۵۰ کجا تهیه کنم برای مادرم هست
Iran (Islamic Republic of)
قادر اسلامی
۲۱:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
دیفرارل خارجی رو از کجا میتونم تهیه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد وصولی پور
۲۳:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
خوب و مفید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا خیرتون بده شماری ای معرفی کنید جواب بدن بعد ۲روز موفق به تماس نشدم چه برسه ببینم دارو هست یا نه
Netherlands
بهروز سلیمانی نسب
۱۳:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و عرض خداقوت ، لطفا راهنمایی بفرمائید قرص Viviscal را در شهر اصفهان از کدام مرکز دارویی و یا داروخانه میتوانم تهیه نمایم. متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
مظاهری
۱۲:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام برای دختر ۳ ساله ک مشکل شدید بیماری اگزماست دنبال شربت سیکلوسپورین۱۰۰ هستم لطفا راهنمایی کنید از کجا تهیه کنم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ياسر رضايي
۱۸:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام
يه شماره اعلام كردن هيچ وقت نميگيره
همه چيز تو كشور شده نمايشي و تبليغاتي نه هيچ دارويي پيدا ميشه نه كسي جواب ميده
خداروشكر تحريم ها اثر نداره
Germany
رحمان
۲۰:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام داروی Ranexa پیدا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
هر داروخانه ای میرم قلم انسولین نوورپید نمیدن و میگن نداریم! شاید 30 تا داروخانه رفتم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
اصلا پاسخگو نیستن ! 1 ساعت داشتم زنگ میزدم
Germany
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام انسولین نورنپید نیست از کجا پیدا کنیم چرا هیچکس جواب نمیده
Iran (Islamic Republic of)
کوچکی
۲۰:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
قرص FOSAMAXمیخوام ۱۴۹۰ اصلا پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سه ساعت منتظرم آخه این چطور خدمت رسانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا هيچوقت پاسخگو نيستيد پس براى چى شماره داديد كه تماس بگيريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا ۱۴۹۰ پاسخگو نیست انسولین نوورپید رو از کجا باید تهیه کرد اکثر داروخانه ها ندارن
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۶:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اصلا جواب تلفن نمیدن که ... واقعا مسخرست
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۳:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
آمپول amp vinblastin lomg رو از کجا تهیه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد راد
۲۳:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خدا قوت ببست نفر تو صف بودن صبر کردم کارشناس برداشته میگه الان مشهد تعطیل فردا صبح زنگ بزن ،پیامک هم که کلا تعطیل ،قربا.....نت.....
Iran (Islamic Republic of)
خانم بادامی
۰۹:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
متشکر از اینکه همیشه از طریق تماس تلفنی پاسخگو هستید
Iran (Islamic Republic of)
جلیل محمدی
۲۰:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
قرص ویتامین کا۱ مینو رو می خوام اکثر داروخانه ها رو رفتم میشه راهنمایی کنید از کجا می تونم تهیه کنم
Iran (Islamic Republic of)
فضل ال
۲۰:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
من چند بار زنگ زدم و هیچ وقت وصل نشدم و به دارو هم نیاز داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
پماد آداپالن هرجا میرم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سلام سامانه پیامکیش که کار نمیکنه دوبار برای یه دارو پیامک فرستادم جوابی نیومد برام واقعا خسته نباشبن
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۹:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
واقعا که داروی ایرانیو ویتوکیدزداروخانه ها ندارن زنگ میزنم این سامانه میگه داروموجودنیس درداروخانه ها بعدسریع قطع میکنه خوب یعنی چی اگه داروخانه داش که بهتون زنگ نمیزدم
Iran (Islamic Republic of)
ماه ناز تقی زاده
۲۰:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
درخواست داروی ویتامین vivakidsرادارم
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۴:۱۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
سپاس ۱۴۹۰واقعاکمکم کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن
۱۱:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اصلا کار نمیکنه سیستم پیامکیش ... تماس هم که ماشالله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تقاضای تهیه قرص نیمودیپین 30 ml رادارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
بعد از کلی انتظار یکی گوشی رو برمیداره و بجای راهنمایی گوشی رو قطع میکنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
نوشدارو بعد مرگ سهراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۵ تير ۱۳۹۸
هرکس فهميد به منم بگه ثواب داره
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۲:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
واقعا اگر از ۴۰۹۰شکایت داشته باشه کجا باید بره شکایت کنه؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام ی بسته مرکاپتوپوریین 50 المانی دارم
Iran (Islamic Republic of)
اشرف
۱۲:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
با سلام . ممنون از اطلاعات مفید این سامانه قرص مکملی را که یک ماه بود که دنبالش بودم را بالاخره با راهنمایی کارشناسان این واحد در داروخانه درتهران پیدا کردم. ممنون از زحماتتان
Iran (Islamic Republic of)
هادی خویینی
۱۳:۵۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷
من برای یه دارو تماس گرفتم و کارشناس گفت این دارو رو هیچ کدوم از داروخانه ها نداره، گفتم چی کار باید کنم، گفت با پزشکت صحبت کن، تا خواستم سوال کنم قطع کرد.
واقعا ممنون از پاسخگویی کارشناس، مرسی که گفتی با پزشک صحبت کن، برام سوال شده بود که باید با پزشکم صحبت کنم یا نه.
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۰۱:۲۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
هر وقت با تلفن1490و190جهت مشاوره دارویی تماس میگیریم نفر بیستم صف پاسخگویی هستیم و پس از دقایقی ارتباط به کلی قطع میشود لطفا رسیدگی نمایید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۴۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
ببخشید شما گفتید با شماره ی ۱۴۹۰ زنگ بزنیم اما آنها شماره ی می‌دهند که جواب نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
آذر حاجی
۱۶:۲۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
من امروز داروی مورد نیازم رو از طریق سامانه۱۴۹۰ پیدا کردم داروخانه رو با شماره تلفن داروخانه رو دادن من تماس گرفتم تایید کردن مراجعه کردم . ممنون از سامانه۱۴۹۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۳۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
چرا مسئولان پاسخگو نیستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
باسلام متاسفانه تماس گرفتیم هیچکی پاسخگو نبود امیدوارم داروهایی که تا یکماه پیش داروخانه ها راحت پیدا میشد الان نایاب شده و ظاهرا کسی هم پاسخ نمیده امیدوارم درتهیه داروهایی که زندگی بیماران به اونا بستگی داره تلاش کاملی بعمل بیاد باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعا تهیه دارو برای خانواده و خود بیماران خیلی سخت شده خدا هیچکس را محتاج دوا و درمان نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام
لطفا اول این سامانه را امتحان کنید ببینید کار میکنه بعد اطلاع رسانی و گزارش نمایید ظاهرا خیلی وقته این سامانه غیر فعال شده.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۱:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام ما هر جای زنگ میزنیم دارو روندارن ما کجا دارورو پیداکنیم توروخدا بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
خدا تمام مریضارو انشالله شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
اقا این سامانه و پیامک که کار نمیکنه.ما داروی که لازم داریم رو از کجا پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
اقا این سامانه و پیامک که کار نمیکنه.ما داروی که لازم داریم رو از کجا پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
اقا این سامانه و پیامک که کار نمیکنه.ما داروی که لازم داریم رو از کجا پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
وکیلی
۱۴:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۷
میگه این دارو نیست ، خوب اینو که ما خودمون میدانیم
Iran (Islamic Republic of)
وکیلی
۱۴:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۷
میگه این دارو نیست ، خوب اینو که ما خودمون میدانیم
Netherlands
ن
۰۹:۴۶ ۰۵ تير ۱۳۹۷
کو سامانه ؟
Germany
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
خواهشمندم داروهایی که کمیاب است را پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه یا مشغولخ بخاطر تماسای زیاد و قتی هم که جواب تماسو میدن یه چیزایی میگن که ادم تعجب میکنه راهنمان یا مامور اجرای حکم.سوال میپرسیم راهنمایی کنید چرا تعیین تکلیف میکنید.نهایتش بگین نداریم
Netherlands
رضا
۰۱:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
نه تماس نه پیام کسی پاسخگو نیست
فقط شماره سرکاری اعلام کردند
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین کیانی
۱۷:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
متاسفانه کسی پاسخگو نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام دارو نمیتونم پیدا کنم کپسول اتوپزاید 50ژاپن .نمیدونم باید چیکار کنم
۱۲