هنر انقلاب اسلامی هنری است که بر وجوه اسلامی و ارزشی و انسانیت انسان‌ها تمرکز دارد.

اعتقاد و باور در مسیر خلق هنر انقلاب حرف اول را می زندفاضل نظری معاون هنری حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هنر انقلاب تجلی‌گاهی برای رسیدن به حقیقت است.

نظری تصریح کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری است که بر وجوه اسلامی و ارزشی و انسانیت انسان‌ها تمرکز دارد و کمتر به دنبال بحث مادی و اقتصادی در محتوای خود است.

شاعر مجموعه شعر «گریه‌های امپراطور» خاطرنشان کرد: بایدی برای هنرمند برای خلق یک اثر وجود ندارد. تجربه، اعتقاد و باور هنرمند است که به کمک می‌آید تا اثرش در حوزه هنر انقلاب قرار بگیرد و در آن فضای اسلامی و انسانی ساخته شود.
 
نظری همچنین در مورد جنبه‌های فنی و فرمی هنر انقلاب اظهار داشت: اینکه مواقعی فرم بر محتوا غلبه می‌کند و در شرایطی دیگر  محتوا بر تکنیک سوار است و از آن پیشی می‌گیرد، در خلق آثار هنری عادی است. اما شرایط ایده آل آن است که در هنر انقلاب این دو در کنار هم قرار بگیرند و به شکل دو بال در خدمت اثر برای رسیدن به تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب حرکت کنند که این با تجربه و ممارست در این هنر به وجود می‌آید.
 
نظری در مورد روند شکل‌گیری هنر انقلاب هم بیان کرد: در هنر انقلاب هدف معین است و ما در این مسیر هنوز در ابتدای راه هستیم و با این زمان کم و با تجربه حدود سی و هشت سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رو به جلو حرکت کردیم و در بسیاری از هنرها اتفاقات خوبی افتاده است. البته با افقی که مدنظر است هنوز  فاصله داریم.
 
 
انتهای پیام/
 

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار