اصفهان؛

تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌هاست

وزیر سابق اطلاعات گفت:تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌هاست؛ در 2-3 سال گذشته شاهد هستیم که تعداد خودروهای مدل بالا در کشور زیاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امروز در کنگره سالیانه تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان اظهارداشت: در فضای فعلی کشور دشمن در 3 حوزه مردم، نخبگان و مسؤولان به دنبال پیاده کردن برنامه‌هایی است.

وی افزود: دشمن به دنبال خوشبین‌سازی مردم نسبت به دشمن اصلی با استفاده از عوامل داخلی خود است؛ در 2 یا 3 سال گذشته یکی از مواردی که مطرح شد این بود که چرا دشمن دشمن می‌کنید؟

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: حساسیت‌زدایی از افکار عمومی نسبت به دشمن در موضوعات مختلف، بازتعریف معادله جدید و جابجایی دوست و دشمن، مردم را دچار اشتباه محاسباتی کردن، دشمن‌تراشی و ایجاد بدبینی نسبت به نیروهای متعهد به انقلاب در سطح کشور از دیگر اقدامات دشمن است.

وی با اشاره به بحث دشمن‌تراشی و ایجاد بدبینی نسبت به نیروهای متعهد به انقلاب گفت: با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و خصوصاً فضای مجازی بسیاری از موانع برای کار در این راستا برداشته شده و بعضی‌ها هم که این موارد در راستای اهدافشان است، کاری انجام نمی‌دهند و دیده می‌شود که حتی دستگاه‌های مختلف هم از آنان حمایت می‌کنند.

مصلحی تغییر نظام فکری نخبگان و افراد تأثیرگذار را از جمله اقدامات دشمن در حوزه نخبگانی دانست و عنوان کرد: بعد از فتنه 88 سازمان اطلاعات آمریکا به بررسی نقاط ضعف خود در ایران پرداخته بود و به این رسیده بودند که مشکلشان این بوده که نفوذ را عمدتاً در فضای دانشگاهی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و باید در حوزه‌های علمیه ایران نیز نفوذ کنند؛ البته انگلیسی‌ها که در این زمینه سابقه کهن دارند.

وی تضعیف مبانی گفتمانی انقلاب اسلامی را از دیگر اقدامات در حوزه نخبگانی عنوان کرد و بیان داشت: به عنوان مثال در زمینه استکبار در 2 یا 3 سال گذشته از خیلی ها شاید یک بار هم کلمه استکبار را نشنیده‌اید، در عوض از ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی به کرات استفاده می‌کنند؛ این به دلیل این است که به دنبال تغییر در گفتمان امام و انقلاب هستند.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد: بازتعریف جدید غیر اصیل و غیر مرتبط با مبانی انقلاب و امام و ایجاد اشتباه محاسباتی در فضای نخبگانی کشور از دیگر اقدامات دشمن است.

وی در ادامه دچار اشتباه محاسباتی کردن مسؤولان در ابعاد مختلف را نخستین و اصلی‌ترین اقدام دشمن در مورد مسؤولان مطرح کرد و گفت: به دنبال این هستند که مسؤولان افرادی باشند که اقداماتش با انقلاب اسلامی سازگاری ندارد؛ امیدوارسازی کامل مسؤولان نسبت به خارج و غفلت از سرمایه داخلی و به هم ریختن انسجام و یک‌پارچگی داخلی مسؤولان با هدف فرسایش ظرفیت‌های نظام از دیگر اقدامات است.

مصلحی خاطرنشان کرد: بنده با اطلاع کامل می‌گویم که تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌هاست؛ در 2-3 سال گذشته شاهد هستیم که تعداد خودروهای مدل بالا در کشور زیاد شده است و مسؤول گمرک هم گفته که تعداد زیادی خودروی آمریکایی در گمرک منتظر ورود به کشور است؛ چرا این پول خرج ورود مواد اولیه برای کارخانه و مواردی این چنین نمی‌شود؟ چون چشم‌ها به آن طرف دوخته شده است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که گفته شد تغییر دستگاه محاسباتی یکی از موارد مشترک بین 3 حوزه مردم، نخبگان و مسؤولان بود و این‌ها به دنبال این هستند که از این حربه نهایت بهره را ببرند و روی نفوذ بسیار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به نتیجه برسند؛ در بین مجموعه‌های متعهد هم به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی هستند.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به هدف ایجاد اشتباه محاسباتی 10 اقدام را انجام می‌دهد، تهدید و ترساندن را نخستین مورد عنوان کرد و اذعان داشت: هر زمانی که وزیر امور خارجه برای مذاکرات هسته‌ای به کشورهای مختلف سفر می‌کرد دیده می‌شد که رئیس جمهور یا دیگر مقامات آمریکایی مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که تمام گزینه‌ها روی میز است، بعد از آن وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا اگر تصمیم بگیرد دستگاه نظامی ما را از بین ببرد با یک دکمه می‌تواند همه چیز را از کار بیندازد.

وی ادامه داد: در همین زمینه بخشی از تجهیزات نظامی کشور را به او نشان دادند که در تلویزیون هم پخش شد؛ دشمن با ایجاد رعب به دنبال تأثیرگذاری در مذاکرات است.

مصلحی دادن وعده‌های دروغین را یکی دیگر از اقدامات دشمن دانست و ابرازداشت: دشمن در این مورد از عوامل داخلی هم استفاده می‌کند، حرکت‌هایی که در راستای انتخابات انجام می‌شود نوعاً دادن وعده‌های دروغ است؛ یک سال گذشته مطرح شد که 8 میلیارد از دارایی‌های ایران آزاد خواهد شد و از طریق سوئد وارد کشور می‌شود، این پول‌ها از سوئد به هلند، سپس امارات و بعد به عمان رفت و در حال حاضر هم که از عمان درخواست ورود این پول‌ها را کرده می‌گویند که آمریکا اجازه نمی‌دهد؛ یک سنت از این پول‌ها هم وارد کشور نشده و نخواهد شد.

وی زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست را از دیگر اقدامات در زمینه تغییر دستگاه محاسباتی دانست و اظهاداشت: در بحث ورود هواپیماها به کشور دیدیم که چه اقداماتی انجام شد، این در حالی است که تنها 3 درصد مردم از هواپیما استفاده می‌کنند که 1.5 درصد این میزان هم مسؤولان هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.