رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه الزام به افشای صورتهای مالی در چارچوب IFRS اقدامات خوبی انجام شد که نتایج آن امسال با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی مشاهده می‌شود.

عملیاتی شدن افشای صورتهای مالی بر اساس IFRSبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،شاپور محمدی در مراسم آغاز به کار دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: فرهنگ سازی یکی از کارهای مهم بازار سرمایه است که بر این اساس، حضور شرکتها در این نمایشگاه بسیار قوی است و اکنون 16بیمه، 10 بانک، 17کارگزاری و 50 صندوق در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد:لایحه قانون بازار سرمایه در سال جاری تدوین خواهد شد و به روز رسانی سامانه معاملات نیز در سه ماهه اول امسال انجام خواهد گرفت و سامانه های تکمیلی نیز تا پایان سال به جمع سامانه ها اضافه خواهد شد.
 
محمدی با اشاره به اینکه اندازه بازار سرمایه به 490 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به 4 سال گذشته 103 درصد رشد داشته، ادامه داد: سال گذشته 195 هزار میلیارد تومان در چهار بورسی که در کشور داریم، معامله انجام شد که رشد بسیار خوبی را نشان می دهد، همچنین در حوزه معاملات اوراق سهام نیز حجم معاملات 15درصد رشد داشت.

وی تصریح کرد: معاملات آپشن به بیش از 30 شرکت تسری پیدا خواهد کرد و دامنه نوسان تا پایان سال از بازار سرمایه حذف و به دامنه نوسان پویا تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر اظهار کرد: تعداد کدهای سهامدار در سال 91 ، 6میلیون و 80هزار نفر بوده این در حالی است که امروز به بیش از 11 میلیون رسیده است.

محمدی یادآور شد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال گذشته در بازار سرمایه رخ داده راه‌اندازی معاملات اختیار خرید و فروش بوده ضمن اینکه افشای اجباری اطلاعات تولید و فروش ماهانه شرکت‌ها یکی دیگر از اتفاقات خوب بورس بود.
 
وی ادامه داد: امیدواریم امسال، سال رفع محدودیتهای بازار سرمایه باشد،در تلاش هستیم با راهنمایی وزیر اقتصاد و اعضای شورای عالی بورس، این محدودیت را برای پرسنل کارگزاری رفع کرده و توقف طولانی مدت نمادها را برای همیشه حل خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر تصریح کرد: در حوزه الزام به افشای صورتهای مالی در چارچوب IFRS اقدامات خوبی انجام شد که نتایج آن را امسال با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی مشاهده خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار