حضور 127 شرکت دانش‌بنیان در نشست ایران و ایتالیا/ تلاش برای کسب بازارهای مشترک

معاون پژوهش وزارت علوم گفت: در طی سه سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را به میزان ۴۰۰ میلیون دلار به کشورهای منطقه و دنیا صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم صبح امروز در نشست مشترک علمی، فناوری و نوآوری ایران – ایتالیا که در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این نشست مشترک اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های بین‌المللی وزارت علوم این کار صورت گرفته است و در این نشست هیأت‌های مختلف، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در ایران حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: این برنامه به صورت سالانه در ایران و ایتالیا برای افزایش همکاری‌ها انجام می‌شود.

احمدی عنوان کرد: علاوه بر این سمینار کارگاه‌ها و میز‌گردهای b2b در زمینه‌های نوآوری و تکنولوژی در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه با همکاری وزارت امور خارجه به وسیله وزارت علوم انجام می‌شود و هدف اصلی آن انتقال فناوری و دانش روز به داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های کشور ایتالیا در جهت اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی به سایر نقاط دنیا و حضور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی این کار صورت می‌گیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: حمایت از همکاری در موضوعات پژوهشی و تجاری‌سازی، ارتقاء بهترین‌های علوم و فناوری و همچنین ارتباط دادن شرکت‌های های تک و مراکز پژوهشی برای انتقال فناوری از دیگر اهداف برگزاری این نشست مشترک است.

وی تأکید کرد: حوزه‌های علوم زیستی، زیست فناوری، زیست پزشکی، فناوری‌های نسل آینده، شهر هوشمند، فناوریهای حفاظت از محیط زیست، انرژی، باستان‌شناسی و فناوری‌های میراث فرهنگی، صنایع طراح و خلاق، آموزش تبادلات علمی و سازه‌های پایدار و کاهش ریسک و شیمی سبز، حمل و نقل، هوا فضا، آموزش توسعه مهارت‌های توریسم از جمله حوزه‌های همکاری در این سمینار مشترک دو روزه است.

احمدی عنوان کرد: در این سمینار ۲۷ دپارتمان در قالب ۱۴ دانشگاه، ۲۵ شرکت، ۱۳ مرکز تحقیقات ملی، ۵ مرکز تحقیقاتی از سایر نهادهای کشور ایتالیا، ۳ سازمان ملی منطقه‌ای و ۵ شرکت استارت‌آپ دانشگاه‌های ایتالیا وزیر علوم این کشور را همراهی می‌کنند.

وی افزود: از کشور ما ۱۲۷ شرکت دانش‌بنیان، ۱۴ دانشگاه، ۷ پژوهشگاه و مرکز تحقیقات، ۴ سازمان خصوصی، ۲ آزمایشگاه حضور دارند و برای کسب تجربه‌های علمی در زمینه کسب و کار رؤسای پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و همچنین سایر وزارتخانه‌های ذیربط حضوری فعال دارند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: این نشست مشترک در واقع به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را به این تیم خارجی معرفی و در صورت لزوم از آن‌ها مشاوره بگیرند.

وی بیان کرد: دفاتر مشترکی در پارک‌های علم و فناوری ایران و ایتالیا با هدف افزایش تعاملات علمی راه‌اندازی شده است.

احمدی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نو‌پا در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند و محصولات خوبی را به کشورهای مختلف صادر کرده‌اند.

وی گفت: طی ۳ سال گذشته محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به میزان ۴۰۰ میلیون دلار به کشورهای منطقه و دنیا صادر کرده‌اند.

در ادامه مراسم خسرو پیری مدیر‌کل دفتر سیاست گذاری دفتر فناوری وزارت علوم گفت: انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایتالیایی از جمله اهداف برگزاری این نشست مشترک است و ایران در مقابل هر شرکت ایتالیایی یک نماینده فعال در آن حوزه را قرار داده است.

وی یادآور شد: ۱۵۰ شرکت ایرانی به طور مستقیم، در این همایش مشترک دو روزه حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار