کرمانشاه؛

رسیدگی به تایید صلاحیت ها هنوز ادامه دارد

اخباری که در خصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها عنوان می‌شود را تایید نمی‌کنیم، زیرا کار رسیدگی به تایید صلاحیت ها هنوز ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه گفت: اخباری که در خصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها عنوان می‌شود را تایید نمی‌کنیم، زیرا کار رسیدگی به تایید صلاحیت ها هنوز ادامه دارد.

داریوش رستم آبادی در نشست خبری  با اشاره به اتمام کار هیات‌هایی اجرایی در بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا، گفت: از 17 تا 23 فروردین ماه کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبین در هیات‌های اجرایی صورت گرفت و با اتمام این مهلت، کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبین هم اکنون توسط هیات نظارت در حال انجام است.

وی افزود: هیات نظارت از 25 تا 30 فرودین‌ مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبین را دارد و باید نتایج آن را تا اول اردیبهشت به هیات اجرایی اعلام و هیات اجرایی نیز این نتایج را دوم اردیبهشت ماه به فرمانداری‌های ابلاغ می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: داوطلبین رد صلاحیت شده نیز از سوم تا ششم اردیبهشت ماه فرصت دارند شکایت خود را به هیات‌های نظارت بالادستی اعلام کنند و از هفتم تا شانزدهم اردیبهشت ماه کار رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط هیات‌های نظارت شهرستان و استان انجام خواهد شد.

رستم آبادی تصریح کرد: رسیدگی نهایی به شکایت داوطلبین رد صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی توسط هیات مرکزی نظارت و اعلام نتیجه قطعی به مراجع ذیربط از 10 تا 17 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و شروع زمان تبلیغات داوطلبین تایید صلاحیت شده نیز از 21 تا 27 اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه در ادامه از نام نویسی 9857 نفر در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 1329 نفر در شوراهای شهر و 8528 نفر در شوراهای روستا ثبت نام کردند.

وی افزود: از مجموع داوطلبین 429 نفر زن و 9428 نفر مرد هستند.

رستم آبادی تصریح کرد: 96 درصد روستاهای واجد شرایط استان، ثبت‌نام شوراها را انجام داده‌اند که در همین زمینه در کشور در رتبه‌های دوم یا سوم هستیم.

وی از افزایش 20 درصدی ثبت‌نام داوطلبین شوراهای روستایی در این دوره انتخابات خبر داد و اظهار کرد: مشارکت زنان نیز در این دوره حدود 61 درصد افزایش داشته است.

رستم آبادی در ادامه با بیان اینکه لیست داوطلبین رد صلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی هنوز قطعی نشده است، گفت: اخباری که در خصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبین عنوان می‌شود را تایید نمی‌کنیم، زیرا کار رسیدگی به تایید صلاحیت ها هنوز ادامه دارد و تا اتمام آن نمی‌توان نظر قطعی داد.

وی افزود: از طرفی بیان اطلاعات و انتقال اطلاعات پرونده افراد در این زمینه ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود و با کارمندانی که مرتکب این تخلف شوند برخورد می‌شود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.