بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام در بازار جهانی به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین و تضعیف ارزش برابری دلار شاهد کاهش بود. 

براین اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با 37 سنت کاهش به 55 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 39 سنت کاهش، 52 دلار و 79 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

یک استراتژیست در این باره می‌گوید: بزرگترین موضوع مسائل ژئوپولوتیک است. در حال حاضر چشم‌ها به شبه جزیره کره است که اندکی بی‌ثباتی در آن منطقه می‌تواند بر بازار تاثیرات بزرگی بگذارد. 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) قرار است 25 ماه مه (4 خرداد) جلسه‌ای برگزار کند و در آن درباره تمدید طرح کاهش عرضه نفت به بازار پس از ماه ژوئن تصمیم‌گیری کند. ایران ابراز امیدواری کرده است کشورهای عضو اوپک و صادرکنندگان نفت غیراوپکی توافق کاهش عرضه نفت را تمدید کنند؛ اما وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد هنوز زود است که درباره تمدید کاهش عرضه نفت بحث شود. 

اوایل امروز (دوشنبه) مایک پنس – معاون ترامپ – در دیدار از کره جنوبی اعلام کرد حمله نظامی آمریکا به دشمنان خود در افغانستان و سوریه نشان دهنده تغییر در راهبرد آمریکا درباره برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی است.  تنش میان آمریکا و کره شمالی باعث کاهش ارزش برابری دلار به پایین‌ترین میزان در 5 ماه گذشته شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار