هم اکنون ۱۰۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که نیازمند توجه خیرین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدتقی نظرپور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نوزدهیمن همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری، از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری و تعمیر مدارس در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.
 
وی، افزایش و ماندگاری ساختمان مدارس را از مباحث و دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: بخش زیادی از مدارس کشور به دلیل نبود بودجه و بی توجهی در تعمیرات مستمر، پس از حداکثر ۴۰ سال تخریب می‌شود.
 
نظرپور با تأکید بر لزوم توجه به بحث تعمیرات و ماندگار شدن مدارس، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار لازم، عمر مدارس در کشور، از ۴۰ سال کنونی بیشتر شود.
 
وی با اشاره به فعالیت خیرین در بحث ساخت و ساز مدارس جدید افزود: هم اکنون ۱۰۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که نیازمند توجه خیرین است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید کرد: برای افزایش تعداد مدارس ماندگار باید ضمن مکان یابی مناسب در راستای طرح تفصیلی و اولویت‌های شهرسازی و بکارگیری معماری با ارزش و بومی، از مصالح مرغوب برای ساخت استفاده کرد.
 
نظرپور گفت: بر اساس رایزنی و مکاتبه با مجلس شورای اسلامی، سال آینده نیز ردیف ملی برای اجرای طرح نگهداری و ماندگار کردن مدارس تخصیص می‌یابد.
 
«مدارس ماندگار» به مدارس دارای قدمت بالا و ویژگی هایی مانند سبک معماری، فارغ التحصیلان، اساتید و فعالیت‌های برجسته و رتبه‌های برتر علمی، فرهنگی و هنری گفته می‌شود.
 
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری با رویکرد «نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن» و با تجلیل از فعالان این عرصه در شهرکرد برگزار شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار