با هدف بررسی و تبادل نظر بین متخصصین داخلی و خارجی در حوزه برنامه ریزی و مدیریت شهری به میزبانی مشهد نخستین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد کمال سرویها، رییس کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری در نشست خبری افزود: دراین کنفرانس نمایندگانی از کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، کشورهای عضو خاورمیانه، شرق آسیا، شهرهای منتخب قاره آفریقا و شرق اروپا حضور دارند.

وی افزود: این کنفرانس با هشت ماه فعالیت مستمر صورت گرفته و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این کنفرانس برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری متروپلیس است.

رئیس کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری گفت: شورای شهر و شهرداری باید برای نزدیک شدن تفکر علمی و تولید علم با بهره گیری از مدیران و نخبگان تلاش کنند.

سروی‌ها افزود: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب جامعه روستا نشین و ساکنین شهرهای کوچک با مهاجرت به شهر‌ها شاهد هستیم که ۷۰ درصد جمعیت کشور در ۸ کلانشهر جمع شده است.

وی تصریح کرد: رفتارهای مدیران و مردم در شهر‌ها دارای پیامدهایی بسیار تاثیرگذار است و مدیران و مردم باید توجه بسیاری به تعاملات در شهرهای بزرگ و اجتماعی داشته باشند تا بتوانند مدیریت شهری مطلوبی را ایجاد کنند.

رییس کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری افزود: هرگاه شهر کوچکی با رشد جمعیت و امکانات مواجه شد خلاقیت و نوآوری نیز در آنجا مشاهده می‌شود، زیرا گروه‌های جمعیتی همواره به رشد و تعالی شهر می‌اندیشند.

سروی‌ها گفت: نمی‌توانیم بدون یک چشم انداز و برنامه ریزی شاهد باشیم که توسعه شهری با پیشرفت، کسب و کار با رونق و فرهنگ توسعه یاد بنابراین مدیران باید برنامه ریزی دقیقی در این باره داشته باشند.

وی افزود: تضارب آرا بین صاحب نظران و نخبگان شهری از مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری است و اندیشه‌های مختلف در ذهن نخبگان شهری کشورهای مختلف می‌تواند به رشد و پیشرفت تمامی کشور‌ها کمک کند.

رییس کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری گفت: ما نیز به دنبال این هستیم تا با بهره گیری از تجربیات و دانش صاحب نظران کشورهای دیگر ایده‌های آن‌ها را به صورت مولفه‌های اسلامی در شهر مشهد اجرا کنیم.

سروی‌ها افزود: ۲۳۵ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که از این میزان ۱۳۹ مقاله مورد تائید قرار گرفت.

اعظمی، دبیر اجرایی کنفرانس هم در این نشست خبری گفت:در این کنفرانس صاحب نظران و مدیران شهری آخرین دستاود‌ها و مطالعات پژوهشی و بین المللی را مورد مطالعه و بررسی نظر قرار می‌دهند و مباحث برنامه ریزی شهری و مدیریت اجرایی شهری و نوآوری‌های مدیریت شهری را منتقل خواهند کرد.

انتهای پیام // ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.