رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر ضرورت بومی‌ سازی برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود:باید بر اساس نیاز برنامه‌های فرهنگی را بومی‌سازی کرد تا از آسیب‌های فرهنگی در امان بمانیم.

وی گفت: تمام تلاش ما دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی است و در این حوزه منابع دینی ارزشمندی داریم که باید از آن‌ها به خوبی بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به اینکه نباید در اجرای سبک زندگی اسلامی سلیقه‌ای عمل شود، تأکید کرد: در راستای اجرای سبک زندگی اسلامی منابع ارزشمندی نظیر قرآن، نهج‌البلاغه و منابع فقهی داریم و نیازی به سلیقه‌ای عمل کردن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شورای فرهنگ عمومی تولید کننده سبک زندگی برای مردم نیست، بلکه کشف کننده روش‌های سبک زندگی اسلامی در متون دینی و در نهایت تبیین‌کننده آن در جامعه است.

وی تاکید کرد: امروز شاهدیم که جامعه ما با برخی از چالش‌های فرهنگی مواجه است که سوغات غرب به شمار می‌ رود و لازم است با برنامه‌های فرهنگی، جامعه را از آسیب‌های آن آگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: باید اهم مطالبات مقام معظم رهبری از شورای فرهنگ عمومی را استخراج  و با جدیت برای تحقق آن‌ها برنامه‌ ریزی کرد.

وی بیان کرد: باید آثار وجود و عدم وجود شورای فرهنگ عمومی درجامعه دیده شود و نتیجه آن در زندگی مردم اثر مطلوبی داشته باشد .

امام‌ جمعه قزوین توجه به امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی دانست.

نماینده ولی‌ فقیه در استان بر وحدت و همدلی اجتماعی تأکید کرد و افزود: البته وحدت و همدلی به معنای آن نیست که از اشتباهات و انحراف‌هایی که در جامعه وجود دارد انتقاد نشود.

انتهای پیام/.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار