کارشناس پیشگیری بهزیستی نطنزگفت: افسردگی در کشور در طول سال‌های اخیر به میزان دو برابر افزایش یافته به طوری که در تهران، اصفهان و فارس بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی واقفی عصر امروز در کارگاه آموزشی کارکنان سپاه نطنز با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انسان‌ها در زندگی روزمره خود حالت‌های مختلفی دارند و اگر این حالت‌ها در بازه زمانی یکسان، مداوم و مستمر باشد افسردگی در آن‌ها به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه از طریق رفتارهای افراد می‌توان خلق آن‌ها را شناخت، افزود: افسردگی یک حالت خلقی مداوم و مستمر است که علائم مختلفی از جمله مشکلات جسمانی، کاهش انگیزه فرد و کندی روانی و حرکتی را دارد که این فرد نیازمند حمایت و تأثیر دیگران است.

کارشناس پیشگیری بهزیستی نطنز با بیان اینکه فرد افسرده نشانه‌هایی هم دارد، عنوان کرد: خلق و خوی افسرده، کاهش یا عدم علاقه نسبت به محیط‌های جذاب، لذت بخش و دوست داشتنی، بی اشتهایی و کاهش وزن، پرخوابی یا بی خوابی، کندی روانی و حرکتی، خستگی، احساس گناه مفرط، کاهش تمرکز و حافظه و فکر کردن به مرگ و خودکشی از جمله نشانه‌های فردی است که به بیماری افسردگی دچار شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین شیوع افسردگی در سنین نوجوانی و جوانی بین سن 18 تا 30 سالگی رخ می‌دهد، اضافه کرد: هر فردی ممکن است که دچار افسردگی شود و آمارها نشان داده که زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌شوند ولی درصد خودکشی ناشی از افسردگی در مردان بیشتر از زنان است.

واقفی تصریح کرد: افسردگی در کشور در طول سال‌های گذشته به میزان دو برابر افزایش یافته که بیشترین میزان افسردگی در استان‌های تهران، فارس و اصفهان و کمترین میزان افسردگی در استان‌های گیلان و یزد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وخیم‌ترین پیامد افسردگی خودکشی بوده که میزان خودکشی مردان نسبت به زنان چهار برابر است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.