وزیر علوم گفت:نمایشگاه ها نباید صرفا محلی برای خرید و فروش باشند بلکه باید به کیفیت هم توجه داشت.

نمایشگاه نباید صرفا محلی برای خرید و فروش باشندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد فرهادی وزیر علوم در پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: تولید و اشتغال نمایشگاه ساخت ایران، حضور و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و خرید دانشگاه‌ها از این شرکت‌ها و تولیدات آنها و بهره‌گیری از تجهیزات عین تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان که مهمترین مراکز تولید‌کننده تجهیزات روز و پایه‌گذاران پایدار و مستمر مقاومتی هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی تصریح کرد:  در سال‌های اول دولت یازدهم به دلیل تحریم‌های ظالمانه، بدهی های دانشگاه‌ها، فرسوده و غیر‌قابل استفاده بودن تجهیزات دانشگاهها تحقیقات دانشگاهها به کندی صورت گرفت و امر پژوهش به خوبی محقق نشد.

فرهادی بیان کرد: نمایشگاه نباید صرفا محلی برای خرید و فروش باشد بلکه باید به کیفیت هم توجه داشت.

وی تصریح کرد: در بحث ایجاد اشتغال با توجه به خرید‌های قابل توجه از شرکت‌های فعال زمینه رونق کسب و کار فراهم گردیده و تولید داخلی نیز رونق گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال خوشبختانه اقدامات خوبی شده است و هر ساله فارغ‌التحصیلان زیادی در شرکتهای دانش‌بنیان مشغول می‌شوند.

فرهادی بیان کرد: در حال حاضر 39 پارک علم‌ و فناوری داریم که در این پارک‌ها 1000 شرکت فعال فعالیت دارند و بالغ بر 32 هزار نفر مشغول به کار هستند که این موجب رونق کسب و کار شده است.

فرهادی گفت: خوشبختانه محصولات با کیفیتی در زمینه ابزار‌آلات و ماشین‌آلات داشته‌‌ایم و خیلی از این تجهیزات در داخل تولید می‌شود و وظیفه ما این است که مراکز دانشگاه‌ها و غیره خرید خود را از داخل داشته باشند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فناوری باید جهت حمایت از این شرکت‌ها و قوانین و مقررات  استانداردهای مورد نیاز را در مراحل مختلف به تصویب برسانند و در بحث صادرات نیز کمک نمایند.

فرهادی گفت: در ظرف این سه سال بالغ بر 500 میلیارد صادرات داشته‌‌ایم و 2 هزار و 760 میلیارد پیش‌ فاکتور صادر کرده‌ایم که این می‌تواند به نوبه خود چندین هزار شغل ایجاد کند.

وزیر علوم یادآور شد: امیدوارم این نمایشگاه‌ها برای بیان استعدادها و توان علمی ، عملی شرکت‌های دانش‌بنیان و عرصه‌ای و بیان نیازهای تجهیز‌اتی و استانداردهای مورد نیاز  کاربردی باشد و با تبادل و هم‌فکری شاهد توسعه علمی کشور باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار