اتشه مهاجرین در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان گفت: در حال حاضر هیچ تاریخ و اطلاعیه قطعی از زمان صدور پاسپورت‌های الکترونیکی در ایران وجود ندارد.

سید ابراهیم حجازی اتشه وزارت مهاجرین در ایران: شایعه ی استعفای دکنر نور حقیقت ندارد/ هیچ اطلاع دقیقی از زمان آغاز توضیع پاسپورت های الکترونیکی در ایران وجود ندارد.سید ابراهیم حجازی، اتشه مهاجرین در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در گفتگوی اختصاصی حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این مطلب که سفارت جمهوری اسلامی افغانستان با کمبود امکانات و نیروی انسانی برای ارائه خدمات به سه میلیون مهاجر افغانستانی ساکن جمهوری اسلامی ایران مواجه است، اظهارداشت: وظایف بخش مهاجرین در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران بیشتر شامل تبیین سیاست گذاری‌های دولت مردان کابل در امور مربوط به مهاجرین است.

حجازی افزود: بنده و دیگر همکارانم در بخش مهاجرین سفارت کبری افغانستان با رصد مشکلات موجود در بین مهاجرین مقیم ایران و رایزنی‌های مستمر با نمایندگان اقشار مختلف مهاجرین در حد توان در راستای رفع این مسائل اقدام‌هایی را انجام می‌دهیم.
 
وی در ادامه توضیحاتی را نیز در مورد اقدامات اخیر بخش مهاجرین در ایران ارائه کرد و گفت: در سالهای اخیر عمده مراجعین ما را افرادی تشکیل می‌دادند که فرزندانشان به دلیل نداشتن مدارک معتبر اقامتی از تحصیل در مدارس دولتی محروم بودند که خوشبختانه با عنایت مقام معظم رهبری و تلاش همکارانم در بخش مهاجرین سفارت افغانستان این مشکل به صورت کامل رفع شد.
 
این مقام افغانستانی در امور مهاجرین در ادامه بیان داشت: از دیگر مسائل دغدغه آفرین که در سال‌های اخیر نگرانی‌های بسیاری را برای مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است موضوع تعویق چند ماهه تمدید بیمه‌های درمانی است که بعضا چند ماه به طول می انجامید.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری این مسئله نیز با همت همکارانم در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان و با همکاری سازمان بیمه سلامت برطرف شده است و خانواده های مهاجر دیگر برای تمدید اعتبار دفترچه های بیمه‌ خود با مشکل مواجه نیستند.
 
حجازی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نشر اخباری با موضوع آغاز پروسه صدور پاسپورت‌های الکترونیکی ویژه دانشجویان افغانستانی در یک ماه آینده گفت: در حال حاضر هیچ تاریخ و اطلاعیه قطعی از زمان صدور پاسپورت‌های الکترونیکی در ایران وجود ندارد.
 
اتشه مهاجرین در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در پایان نیز اخبار مرتبط به درخواست استعفای نصیر احمد نور سفیر کبیر افغانستان در ایران را تکذیب کرد.


انتهای پیام/

   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار