اصفهان؛

اصفهان قطب صنعت کشور است

نایب رئیس صنف لوازم یدکی استان اصفهان گفت: اصفهان قطب صنعت کشور است از همین رو، قطعات خودرو با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در این استان تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا آقاباباگلی عصر امروز در افتتاحیه نمایشگاه لوازم و قطعات اتومبیل اصفهان با اشاره به ویژگی‌های این نمایشگاه اظهار کرد: اصفهان قطب صنعت کشور است از همین رو، قطعات خودرو با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در این استان تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه قطعات خودروی اصفهان یکی از مطرح‌ترین نمایشگاه‌های این صنعت است و دلیل آن نیز خوش درخشیدن تولیدکنندگان اصفهانی در این صنعت است.

نایب رئیس صنف لوازم‌ یدکی استان اصفهان تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر معضل قاچاق در کشورهای چین و ترکیه، عرصه را برای تولیدکنندگان قطعه تنگ کرده و وضعیت اقتصادی کشور نیز موجب شده تا مشکلاتی بر سر راه تولید ایجاد شود.

آقاباباگلی همچنین ابراز داشت: صنعت قطعه اصفهان، عیار خود را در زمان و جنگ و در زمان تحریم به‌ خوبی نشان داده و در آن زمان‌های سخت و در زمان نبود واردات، اجازه ایجاد هیچ خللی در بازار را نداده، اما در حال حاضر به دلیل قاچاق با مشکل مواجه شده است.

وی با تأکید بر مسأله رکود اذعان کرد: در طی سال‌های اخیر، مشکل رکود موجب کم شدن ظرفیت تولیدکنندگان قطعه در استان و کشور شده است و بسیاری از واحدها به حداقل ظرفیت تولید خود رسیده‌اند.

نایب رئیس صنف لوازم‌ یدکی استان اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به نام‌گذاری امسال به سال تولید و اشتغال عنوان کرد: دولت اگر شعار امسال را جدی بگیرد و در راستای تولید و اشتغال قدم بردارد بسیاری از مشکلات صنعت حل خواهد شد.

آقاباباگلی با اشاره به معضلات تولید در کشور گفت: در حال حاضر هزینه‌های تولید بیش از درآمد شده و اکثر فعالیت‌های تولید از صرفه خارج شده است.

وی عدم همکاری اداراتی چون مالیات و بیمه را مسبب بسیاری از مشکلات دانست و عنوان کرد: اداره مالیات با اتکا به تعداد دستگاه‌های حاضر در یک کارگاه برای آن مالیات تعیین می‌کند و هیچ نگاهی به حجم رکود موجود در بازار ندارد.

نایب رئیس صنف لوازم‌ یدکی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: تأمین اجتماعی نیز اخیراً حق بیمه برخی کارگاه‌ها را از 10 به 30 درصد افزایش داده است.

آقا باباگلی در پایان با انتقاد از بهره بالا در نظام بانکی اذعان کرد: هر صنعتگری که در این اوضاع، درگیر وام و تسهیلات بانکی شود دیگر مجال رهایی از آن را نخواهد داشت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.