آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۹۶ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از صبح امروز با شرکت بیش از 878 هزار داوطلب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۶ امروز و فردا برگزار می شود که ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب در این دوره برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی ثبت نام کرده اند.

از این میان، تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب، تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته امتحانی اول، علاقمندی خود را نیز به کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده اند. در مجموع برای داوطلبان ثبت نام کننده و علاقمندان به کدرشته امتحانی دوم ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادر شده است.

از تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادره، تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت برای داوطلبان مرد صادر می شود.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین اولین مرحله بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی برای داوطلبان ۱۳۲ کدر شته امتحانی در صبح و بعد از ظهر امروز و فردا ۷ و ۸ اردیبهشت در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای ۶ گروه آموزشی برگزار می شود.

آزمون داوطلبان ۱۱ کدرشته شامل ۱۱۵۶آماد، ۱۱۳۴مجموعه حسابداری، ۱۱۳۳مجموعه روانشناسی، ۱۱۲۴ مجموعه زبان آلمانی، ۱۱۲۲مجموعه زبان روسی، ۱۱۱۷مجموعه علوم تربیتی، ۱۱۴۲مجموعه مدیریت، ۱۲۵۱ مجموعه مهندسی برق، ۱۲۶۷مجموعه مهندسی مکانیک، ۱۱۵۷مدیریت بحران، ۱۱۴۳ مشاوره در حوزه های امتحانی مربوط برای تعداد ۳۶۲ هزار و ۸۳۵ داوطلب که ۱۷۹ هزار و ۷۶۸ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۶۷ نفر مرد هستند، از صبح امروز آغاز شده است.

در بعد از ظهر امروز نیز آزمون ۶۳ کدرشته امتحانی کدرشته های امتحانی شناور برای ۱۳۷ هزار و ۴۰۹ داوطلب که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۶۶ نفر زن و ۷۳ هزار و ۵۴۳ نفر مرد هستند، برگزار خواهد شد.

اولین مرحله آزمون بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶، در ۲۲ رشته برگزار می شود.

پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار