رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: دولت می تواند بخشی از مسئولیت های مددکاری را به بخش غیردولتی واگذار کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در همایش تجلیل از مددکاران استان با بیان اینکه  10 هزار مددکار اجتماعی در سازمان های مختلف دولتی و غیردولتی فعالیت می کنند، گفت: با ایجاد سازمان نظام مددکاری اجتماعی در کشور و تصویب قانون آن، می توانیم هم از این صنف حمایت بهتر کنیم و هم نظارت بهتری بر عملکرد مددکاران داشته باشیم. 

سید حسن موسوی چلک گفت: علاوه بر این، دولت می تواند بخشی از مسئولیت های مددکاری را به بخش غیردولتی واگذار کند. 

 وی افزود: افزایش مدارای اجتماعی و کمک به کاهش پرونده های قضایی و خشونت و ایجاد آرامش و زندگی های مسالمت آمیزتر در جامعه از اهداف مددکاران است. 

وی رصد کردن وضعیت اجتماعی کشور و مشارکت در سیاستگذاری اجتماعی را از دیگر مسئولیت های مددکاران عنوان کرد و گفت: مددکاران اجتماعی در دادگاه ها، کلانتری ها، مراکز درمانی، هلال احمر، بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد و سکونتگاه های غیر رسمی نقش فعالی دارند. 

موسوی افزود: مسئولیت اجتماعی، سلامت اجتماعی، مطالبه گری اجتماعی، اخلاق اجتماعی و مدارای اجتماعی از مفاهیمی است که با توجه به خلاهای موجود، روی آن کار می کنیم. 

وی گفت: این انجمن در 28 استان کشور شعبه دارد و برای سی و دومین سال، جشن روز ملی مددکاری اجتماعی را با شعار مدارای اجتماعی برگزار کردیم. 

در این همایش از 40 مددکار اجتماعی خراسان شمالی از جمله دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئول مددکاران اجتماعی استان قدردانی شد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.