موگرینی گفت: ترکیه به خوبی می داند برای احیای مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا چه کاری انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت ترکیه به خوبی می داند چه کاری انجام دهد تا مذاکرات پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا دوباره احیا شود.
 
موگرینی در پایان نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در والتا پایتخت کشور مالت که البته مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم در آن حضور داشت گفت: اتحادیه اروپا قطعا تمایل دارد ترکیه کشوری با ثبات، امن، دمکراتیک و با اقتصادی شکوفا باشد؛ ما هیچگاه قصد آن را نداریم که به منافع ترکیه آسیبی برسانیم ولی از طرفی دیگر، معیارها و ضوابط مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا هم کاملا صریح و آشکار هستند.
 
اگر ترکیه تمایل دارد مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا مجددا از سر گرفته شوند، همانطور که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور امروز به ما گفت، باید گفت این کشور به خوبی می داند چه کارهایی، بویژه در زمینه های حقوق بشر، حاکمیت قانون، دمکراسی، آزادی های بنیادین از جمله آزادی مطبوعات و رسانه ها، لغو مجازات اعدام، رعایت حقوق بین المللی و اصل حسن همجواری، انجام دهد.
 
ژان مارک ارو وزیر امور خارجه فرانسه نیز در همین رابطه گفت هیچکس قطع روابط را دوست ندارد ولی اینک توپ در زمین ترکیه است، این کشور نباید از دمکراسی هراس داشته باشد، برعکس، دمکراسی اعتبار می بخشد، حاکمیت قانون، باعث تقویت قوا می شود.
 
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه خود در پایتخت مالت درباره روابطشان با ترکیه پس ازبحران دیپلماتیکی گفتگو کردند که در زمان کارزار تبلیغات برای همه پرسی قانون اساسی در آن کشور و اروپا ایجاد شد.
 
اتریش، کشور اروپایی که بیشترین انتقادها را از ترکیه پس از وقوع کودتای نافرجام ژوییه 2016 از آن کشور دارد، بار دیگر توقف رسمی مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را خواستار شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار