رئیس پیشین امنیت ملی در واکنش به اظهارات روز گذشته حکمتیار گفت: تاریخ حافظه کامپیوتر نیست که با فشار یک دکمه حذفش کنیم.

واکنش امرالله صالح به اظهارات حکمتیار: تاریخ فراموش نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام پس از یک‌ونیم دهه مخفی ماندن و 7 ماه پس از امضای توافق‌نامه‌ صلح، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در نشستی در ولایت لغمان در انظار عمومی ظاهر شد و گفت پیام‌آور صلح است و پس از این در کنار دولت افغانستان، برای آوردن صلح و افغانستان عاری از جنگ مبارزه می‌کند.

وی گفت زمانی نیاز به جهاد بود اما اکنون افغانستان به صلح نیازمند است و او پس از این می‌خواهد برای افغانستان عاری از جنگ، در کنار دولت افغانستان با گروه‌های هراس‌افگن مبارزه کند.

حکمتیار در بخش دیگری از اظهارات خود از طالبان خواست دست از جنگ بردارند و برای ساختن افغانستان آباد و امن کمک کنند و دیگر قربانی «غرور و جهالت» نشوند زیرا جنگشان بی‌معنا است و مشروعیت ندارد.

رهبر حزب اسلامی در سخنرانی‌اش در لغمان گفت باید گذشته را فراموش کرد و باب تازه‌ای از دوستی و برادری باز شود.

«امرالله صالح » رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به این اظهارات حکمتیار در صفحه فیسبوک خود نوشت: تاریخ حافظه کامپیوتر نیست که با فشار یک دکمه حذفش کنیم. تاریخ فراموش نمیشود. امکان ندارد که فراموش شود. مصلحت معنی حذف تاریخ را نمیدهد.

صالح همچنین نوشت: وقایع دورافتاده تاریخ با تمام تلاش‌‌های هدفمند هنوز در اذهان زنده‌اند با آنکه در کل کشور به جز از چند قلم بدست و آنهم کمتر از شمار انگشتان کسی نبود که بنویسید چه رسد به آنچه دیروز اتفاق افتاده و هنوز تصاویر هولناک آن روان ملت ما را می فشارد.

شفقنا نوشت: امروز و فردا را باید بسازیم اما نه با پا گذاشتن بر سرتاریخ.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار