در این مرحله صاحبان ۱۹ ایده که پس از داوری اولیه انتخاب شدهاند، برای افزایش توان ارائه ایده خود، در سه کارگاه یک روزه آموزشی شرکت میکنند.
هشت نفر از شرکت کنندگانِ موفق این کلاسها، برای شرکت در رقابت اصلی این رویداد ملی انتخاب میشوند تا در روز رویداد در حضور استادان این حوزه در صنعت و دانشگاه، هیات داوران و صاحبان سرمایه، ایده خود را برای جلب نظر سرمایه گذاران ارائه کنند.
قرار است رویداد ملی «ایده بازار غذا» روز ۱۹ اردیبهشت در موسسه تحقیقات تغذیهای و صنایع غذایی کشور برای ارایه ایدههای جدید راه یافته به مرحله نهایی رویداد برگزار شود. به رویداد ملی ایده بازار غذا از سراسر کشور، بیش از ۵۰ ایده ارسال شد.
به گفته مالک نادری، رئیس شورای سیاستگذاری دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ارائه صاحبان ایده در روز رویداد در سه بخش ارائه شفاهی، پاسخ به سئوالات حاضران و پاسخ به سئوالات داوران خواهد بود.
رویدادهای ملی ایده بازار با استناد به اقدام ملی ۸ و ۹ از راهبرد کلان ۳ نقشه جامع علمی کشور برگزار میشود. حمایت از ایجاد مراکز خدمات پشتیبان «ایده تا بازار»، ساماندهی فن بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزههای اولویت دار کشور، از اقدامات ملی راهبرد کلان ۳ نقشه جامع علمی کشور است.
گفتنی است؛ دفتر ایده بازار امیرکبیر پیش از این ۲۰ رویداد تخصصی و عمومی برگزار کرده است. عناوین ایدههای راه یافته به این مرحله و اسامی صاحبان ایدهها در سایت www.food.ideasbazaar.ir قابل مشاهده است.