دادستان شهرستان البرز از احضار ۱۱ داوطلب انتخابات شورای شهر به دادسرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمود خانی با تاکید بر اینکه استفاده از امکانات دولتی مصداق تخلف غیر قانونی در اموال دولتی است، گفت: ۱۱ نفر از کاندیداهای شورای شهر به دلیل تبلیغات زود هنگام به دادسرا احضار شدند.
 
احضار ۱۱ داوطلب انتخابات شورا 
 
محمود خانی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم در این شهرستان، احضار و تذکر به داوطلبانی که تبلیغات زود هنگام کرده اند را یکی از مصوبات این ستاد بیان کرد.
 
پیش از این دادستان قزوین هم از احضار ۱۵ داوطلب انتخابات شورای شهر به دادسرا بخاطر تبلیغات زود هنگام خبر داده بود.
 
دادستان شهرستان البرز همچنین با بیان اینکه ممکن است برخی از داوطلبان که با عنوان کارمند در ادارات مشغول فعالیت هستند از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده کنند گفت: به ادارات مربوطه اعلام شد که اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهند و از طرفی لیست همه کارکنان دولتی که در انتخابات کاندید شده‌اند، هم اخذ شده است.
 
به گفته محمودخانی رفتارهای داوطلبان انتخابات به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد و استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات مصداق تخلف غیر قانونی در اموال دولتی است و همه مدیران و روسای ادارت با توجه به ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات تکلیف دارند که این موارد را به مراجع قضایی اعلام کنند و خودداری از این وظیفه قانونی موجب تعقیب قضایی خود مدیران و روسای ادارات خواهد بود.
 
دادستان شهرستان البرز افزود: افرادی که به قانون تمکین و اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند علاوه بر تشکیل پرونده قضایی به ستاد جرائم انتخاباتی معرفی می‌شوند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار