معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تقارن ایام ارتحال حضرت امام(ره) با ماه مبارک رمضان به مدت سه سال اعزام کاروان به مرقد امام(ره) صورت نمی‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ فتاح محمدی صبح امروز در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: استکبارستیزی و دفاع از مظلومان از اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) بود و ایشان گفتمان جدیدی برگرفته از سنت نبوی و سیره علوی و آموزه‌های دینی مطرح کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پس از گذشت سی و هشت سال از پیروزی انقلاب آثار و پیامدهای این گفتمان را شاهد هستیم، افزود: قبل از انقلاب گفتمان‌های موجود در دنیا مبتنی بر افراط و تفریط بود اما معمار کبیر انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی مبتنی بر حاکمیت خداوند مطرح کردند.

وی افزود: در ایام منتهی به سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی میزگردها و نشست‌هایی برای تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) در تمام حوزه‌ها با حضور صاحب‌نظران در استان برگزار شود.

محمدی گفت: باید اندیشه‌های الهی و انسانی حضرت امام(ره) بیش از پیش تبیین و بازخوانی شوند زیرا تاکنون این اقدام به خوبی و به نحو مطلوب انجام نشده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: با توجه به تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان به مدت سه سال اعزام کاروان به مرقد امام(ره) صورت نمی‌گیرد و در استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌هایی برای بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب صورت می‌گیرد.

محمدی افزود: برنامه‌های بزرگداشت سالگرد امام خمینی(ره) در مرکز استان در مصلی شهر یاسوج و همزمان در شهرستان‌ها قبل از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تقارن ایام ارتحال حضرت امام(ره) با ماه مبارک رمضان به مدت سه سال اعزام کاروان به مرقد امام(ره) صورت نمی‌گیرد و در استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌های بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمددر این نشست گفت: پنج کمیته شامل کمیته مراسم با مسؤولیت شورای هماهنگی، پشتیبانی با مسؤولیت استانداری، فرهنگی و همایش با مسؤولیت دانشگاه یاسوج، تبلیغات با مسؤولیت صدا و سیما و کمیته فضای مجازی با مسؤولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

سید جواد خاضع  بیان کرد: فضای مجازی فرصت و ابزار مناسبی برای تبیین اندیشه‌های امام خمینی در ایام منتهی به ارتحال ایشان است و اصحاب رسانه در این زمینه تلاش و اقدام کنند و به جزء بیان اندیشه‌های امام ره باید انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین ایشان برای نسل جوان تبیین و بیان شود.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در این مکان‌های معنوی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) را برگزار و محافل انس با قرآن توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود، همچنین نمایشگاه نقاشی، عکس و کتاب از شخصیت و اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برپا شود.

خاضع با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از ظرفیت بقاع متبرکه و حرم امام‌زادگان برای برگزاری مراسم ارتحال و تبیین اندیشه‌های حضرت امام استفاده کنند، افزود: تبلیغات میدانی به صورت مطلوب و گسترده توسط شهرداری‌ها انجام شود.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.