عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

گوش شنوایی برای رفع مشکل معلمان وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه گوش شنوایی برای مشکلات معلمان در آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: دولت می‌تواند مسائل را به مجلس بسپارد.

عباس سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پیگیری معوقات معلمان، عنوان کرد: مصوباتی داشتیم که نظام پرداخت باید عادلانه باشد و شورای دستمزد و حقوق همچنین دولت باید این مساله را مورد توجه قرار دهند و همواره این اعتراض را داشتیم که دولت در این زمینه اقدامی انجام دهد. 
 
وی ادامه داد: همواره برای نظام پرداختی به وزیر آموزش و پرورش گلایه کردیم، البته گوش شنوایی در این بخش از دولت وجود نداشته تا پاسخگوی این گلایه‌ها باشد و راهکاری برای آن اتخاذ کند. 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار داشت: صحبت از افزایش حقوق معلمان مطرح شد، اما تغییری در جیب معلمان حاصل نشد. حتی در بازدیدی که از مدارس داشتیم برخی معلمان به عدم دریافت حقوق ۶ ماهه خود اعتراض داشتند که باید دولت به این مسائل نگاه ویژه‌ای داشته باشد. 
 
سلیمی با بیان اینکه صدای مردم را به عنوان نماینده آنان به گوش دولت می‌رسانیم، گفت: انتظار داریم وعده‌های پرداختی آموزش و پرورش به طور عملیاتی ،نه به صورت شعاری، برای معلمان تحقق پیدا کند چرا که دادن حق مردم نیاز به سر و صدا ندارد. 
 
وی تصریح کرد: اگر دولت امکان چاره‌اندیشی برای بحث دستمزد و حقوق را ندارد آن را به مجلس واگذار کند تا راهی برای رفع این مشکلات تعریف کند. 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: تکریم معلمان و سپاس از آن‌ها تنها با چند کلمه میسر نمی‌شود و باید برای وضعیت معیشت آنان کار جدی انجام شود. 
 
سلیمی به بحث سرانه مدارس نیز اشاره داشت و گفت: برخی مدارس در طول سال، سرانه اندکی دریافت کرده‌اند و حتی برخی مدارس شبانه‌روزی پول غذای دانش آموزان را نداشتند؛ بنابراین باید وزیر آموزش و پرورش و دولت چاره اندیشی برای این مشکل داشته باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
دریافتی من معلم یک میلیون و صد تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار