شیراز؛

پیوستن 6 هزار و 500 طرح جدید به شبکه بهداشتی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از افزوده شدن 6 هزار و 500 پروژه به خدمات شبکه بهداشتی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سید حسن هاشمی، در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک سپیدان، با بیان اینکه در دولت یازدهم، بیش از 1 هزار و 800 پایگاه سلامت ساخته شده است که به کمک این پایگاه ها، کار ارائه خدمات سلامت به ایرانیان انجام می گیرد، گفت: در همین قالب، 6 هزار و 500 طرح بهداشتی نیز در حال ساخت و اجرا است.

وی با اشاره به تلاش برای بهره برداری از 50درصد این طرح ها تا پایان دولت یازدهم، افزود: به ازای هر 12 هزار نفر، یک پایگاه سلامت و به ازای هر 25 تا 50 هزار نفر نیز یک مرکز خدمات جامع سلامت، ساخته شده است.
 
وزیر بهداشت، بیان کرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از این مراکز، اقدامات پیشگیرانه و پرونده الکترونیکی سلامت برای تمامی ایرانیان، راه اندازی و اجرا شود.
 
دکتر هاشمی، گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، تلاش می کنیم تا نخستین اولویت ما نقاط محروم و خدمات رسانی به افراد بی بضاعت، برای ارایه خدمات عادلانه سلامت باشد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: تاکنون 11میلیون ایرانی از خدمات این پایگاه ها، بهره مند شده اند.
 
او همچنین در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده شهری نیز، گفت: دانشگاه های مجری این برنامه را موظف کرده ایم که ویزیت بیماران رایگان باشد.
 
او از تاکید به روسای دانشگاه های اجراکننده برنامه پزشک خانواده برای برخورد و یا لغو قرارداد با پزشکانی خبر داد که بر خلاف آخرین تغییرات اجرایی این برنامه، فرانشیز دریافت می کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار