ایران جایگاه نخست رشد تولید علم در دنیا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدجواد دهقانی سر پرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ‌با اشاره به جایگاه نخست ایران در زمینه رشد کمیت علم دنیا گفت: بررسی انجام شده نشان می دهد تولید علم در کشور از 38 هزار و 107 مدرک در سال 2015، به 44 هزار و 782 مدرک در سال 2016 افزایش داشته است.

 
وی بیان کرد: رشد کشور در سال 2016 میلادی نسبت به سال 2015 به 17 و نیم درصد رسیده و با بررسی 25 کشوری که بیشتر کمیت تولید علم دنیا را دارد ایران هنوز در جایگاه نخست رشد کمی تولید علم را در جهان است.
 
دهقانی با بیان اینکه پس از ایران روسیه بیشترین رشد تولید علم را دنیا را دارد افزود: رشد کمیت تولید علم در  روسیه 13 و 4 دهم درصد است.
 
سرپرست آی اس سی تصریح کرد: لهستان، هند، ترکیه، چین، اسکاتلند، استرالیا، سوئد، اتریش، برزیل، دانمارک، انگلستان، سوئیس، هلند و آلمان کشورهایی هستند که رشد  و تولید علم در  آن ها مثبت بوده و به 7 تا 1 درصد رسیده است.
 
وی با اشاره به افزایش کمیت تولید علم کشور ادامه داد:  سهم ایران از کل کمیت تولید علم دنیا از 1 و نیم درصد در سال 2015 به 1 و 7 دهم درصد در سال 2016 میلادی افزایش یافته و در منطقه و جهان رتبه دوم را دارد اما بر اساس پایگاه استنادی اسکوپوس ایران چه در منطقه و چه در جهان دارای رتبه نخست در تولید علم است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار