ساری؛

هزینه میلیاردی برای ایجاد و تکمیل طرح های پژوهشی

12میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل طرح های پژوهشی در دانشگاه مازندران هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید خلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران در حاشیه مراسم نکوداشت مقام معلم و تجلیل از هیات علمی نمونه سال 95 با اشاره به اینکه این دانشگاه بزرگترین مرکز جامع دولتی شمال کشور و دانشگاه معین منطقه2 کشور محسوب می شود، گفت: تاکنون 12میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل طرح های پژوهشی در دانشگاه مازندران هزینه شده است.

وی افزود: در این همایش از 29 تن از اعضای نمونه هیات علمی سال 95 این دانشگاه و یک درصد دانشمندان برتر جهان قدردانی شد.

رییس دانشگاه مازندران گفت: قرار است در ادامه برنامه های سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، سی و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه مازندران آغاز به کار کند.

سید خلاق میرنیا افزود: این نمایشگاه در سه بخش ماشین های سانتریفیوژ(IR1/ IR8/IR2M/IR6) )، سانتریفیوژ توبولار تولید واکسن و سیمولاتور رآکتوآموزشی ، برپا می شود.

وی گفت: 400 قلم انواع تجهیزات از آخرین دستاور دهای سازمان انرژی اتمی کشورمان، در بخش های چرخه سوخت هسته ای، اکتشاف و استخراج و تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی سازی و تولید میله و مجتمع سوخت تولید زیرکونیوم و آلیاژهای نوین، نیروگاه اتمی بوشهر و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای در صنایع مختلف پزشکی و کشاورزی به نمایش گذاشته می شود.

رییس دانشگاه مازندران افزود: این نمایشگاه در 20 غرفه از شانزدهم تا بیستم اردیبهشت صبح و عصر در دانشگاه مازندران دایر است.

سید خلاق میرنیا گفت : آغاز عملیات اجرایی مهمان سرا و مجموعه رفاهی این دانشگاه برای گسترش ارتباطات جهانی و کشوری در زمینی به مساحت 7800مترمربع و سهم 20درصدی دانشگاه مازندران اجرا می شود.

انتهای پیام/آ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.