مرحله دوم بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از 250 میلیون ریال به بانکها به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیف رییس کل بانک مرکزی در سومین مرحله همایش سراسری روسای شعب بانک کشاورزی دربابلسر گفت: 45هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفتیم که 35هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه و کاهش بدهی های دولت تخصیص یافت.

وی افزود: 10 هزار میلیارد تومان برای بخشودگی سود مطالبات کمتر ازیکصد میلیون تومان در نظر گرفته شد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در اجرای تبصره 35 قانون بودجه در سال 95 ، اولویت به تخصیص مبلغ دو هزار و 250 میلیارد تومان برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه داده شد که عملکرد بانک کشاورزی در این زمینه بسیار درخشان بود.

سیف افزود: این مکانیزم برای سال 96 نیز تمدید ومقرر شد سود وجرایم تسهیلات کمتر از 250 میلیون ریال طبق دستورالعملی که بزودی ابلاغ خواهد شد مورد بخشودگی قرار گیرند.

وی گفت : سال گذشته پیش بینی کرده بودیم که ازظرفیت بانک مرکزی برای اصلاح ساختار نظام بانکی، کمبود کفایت سرمایه بانک هاو جبران بدهی های دولت به نظام بانکی استفاده کنیم.

وی افزود: اولویت به تخصیص مبلغ 2250 میلیارد تومان برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه داده شد که عملکرد بانک کشاورزی در این زمینه بسیار درخشان بود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: این مکانیزم برای سال 96 نیز تمدید ومقرر شد سود وجرایم تسهیلات کمتر از 250 میلیون ریال طبق دستورالعملی که بزودی ابلاغ خواهد شد مورد بخشودگی قرار گیرند.

سیف با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی در استقلال اقتصادی کشور و تحقق رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، بانک کشاورزی را ابزار و نهاد اصلی در جهت تقویت و توسعه بخش کشاورزی اعلام کرد.وگفت:شکل امروزی بانک کشاورزی را بانکی تخصصی دانست که علاوه بر فعالیت های جاری بانکداری، تمرکز ویژه ای بر حمایت از بخش کشاورزی دارد و این مهم را از طریق جامعه گسترده سپرده گذاران در سطح کشور انجام می دهد که جزو ویژگی های منحصر به فرد این بانک است.

وی افزود: سرمایه جدی نظام و حاکمیت برای اعتلا و توسعه بخش کشاورزی ، به حق بانک کشاورزی است و به این دلیل تقویت سرمایه بانک کشاورزی مورد توجه و تاکید قرار دارد و در پی تصویب تبصره 35 قانون بودجه وافزایش سرمایه این بانک در سال 95، روند افزایش سرمایه این بانک در سال 96 نیز ادامه خواهد داشت و به زودی سرمایه بانک کشاورزی 3700 تا 3800 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.