تبلیغ گسترده دولت‌ها در امور خیریه موجب مشارکت بیشتر مردم خواهد شد.

بسیاری از موضوعات فرهنگی و اقتصادی با توجه بیشتر به موضوع وقف مرتفع می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش تجلیل از خادمان مناطق 22 گانه شهر تهران بعد از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدزاده رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت‌الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و جمعی از مسیولان شهری در خانه مشق استاد معین برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدزاده مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: یکی از سفارش‌های امام خمینی (ره) در روزهای ابتدایی انقلاب این بود که اگر دولت‌ها در مورد وقف تبلیغ گسترده کنند مردم در این امر خیر به صورت قابل توجهی شرکت خواهند کرد. خوشبختانه امروز ما شاهد آن هستیم که مردم ایران و شهر تهران حضور بسیار موفقی در این حوزه داشته‌اند و امروز این امر یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. شهرداری تهران نیز در این کار خیر کمک‌های بسیاری داشته و با سازمان اوقاف به خوبی همکاری کرده است.

وی در ادامه گفت: البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که دولت‌ها در طول سالیان مختلف برخی از موقوفات را تصرف کرده‌اند و حق آن موقوفه را ادا نکرده‌اند که باید به این موضوع نیز توجه کرد.

حجت‌الاسلام محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جامعه دو نوع وقف وجود دارد. یکی وقف جانی، که ملت ایران در این امر خودشان را نشان داده‌اند و توانستند در سال‌های جنگ تحمیلی و همچنین امروز در بیرون مرزها با نثار جان خود از این بخش سربلند بیرون بیایند. و دیگری وقف مالی است که این بخش نیز بسیار حائز اهمیت است به دلیل اینکه از عقاید ما پشتیبانی می‌کند.

وی همچنین در ادامه افزود: نزدیک به 900 مسئله در مورد امور وقف در استفتائات مقام معظم رهبری وجود دارد و ایشان در هیچ موضوع مثل وقف تأکید کرده‌اند. وقف از آن دسته موضوعاتی است که به هیچ عنوان در نیتش کسی نمی‌تواند تغییری ایجاد کند و هیچ دولتی اجازه وارد شدن به نیت واقف را ندارد. امروز باید گفت که بسیاری از موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما با موضوع وقف و توجه بیشتر به آن مرتفع می‌شود. امیدواریم که شورای شهر تهران کمیسیون ویژه‌ای برای این مسئله تشکیل دهد.

همچنین در این مراسم از تعدادی از واقفان شهر تهران تجلیل شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار