نگرانی‌ها درخصوص شیوع وبا در یمن با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری

پزشکان بدون مرز اعلام کرد در سه هفته گذشته، دست‌کم 570 مورد مشکوک به ابتلا به بیماری وبا در کشور جنگ‌زده یمن گزارش شده است.

نگرانی‌ها درخصوص شیوع وبا در یمن با افزایش شمار مبتلایان به این بیماریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فرانس 24، در سه هفته گذشته، پزشکان بدون مرز امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد در سه ماه گذشته، دست‌کم 570 مورد مشکوک به ابتلا به بیماری واگیردار وبا در کشور جنگ‌زده یمن گزارش شده است. این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها درخصوص شیوع این بیماری خطرناک شده است.  

شرایط بهداشتی و سلامت شهروندان یمنی از آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به این کشور رو به وخامت گذاشته است. بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن از سوی جنگنده‌های متجاوز سعودی خدمات‌رسانی به بیماران را در این کشور با مشکل مواجه کرده است. این در حالی است که میلیون‌ها یمنی اکنون به مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. 

سازمان بهداشت جهانی، اخیراً یمن را به فهرست کشورهای با وخیم‌ترین شرایط بحرانی و بدترین خدمات‌رسانی بهداشتی-درمانی افزود. سوریه، سودان جنوبی، نیجریه و عراق نیز در این فهرست قرار دارند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار