اداره کل دامپزشکی استان کرمان جهت واکسینه نمودن دامهای عشایر استان با آغار فصل کوچ اعلام آمادگی کرد.

واکسیناسیون دام های عشایر استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مهدی یزدانپناه رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از آمادگی این اداره کل جهت واکسینه نمودن دامها عشایر استان در مقابله با بیماریهای دامی خبر داد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه قشرعشایر در اقتصاد کشاورزی و تولید ملی و نیز تبعات شیوه زیست مبتنی بر کوچ آن ها، ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر را می طلبد اداره کل دامپزشکی استان کرمان توانسته است با رایزنی و هماهنگی بین بخش های خصوصی و کلینک های دامپزشکی در سال گذشته دامهای عشایر را بر علیه بیماریهای تحت پوشش دامپزشکی واکسیناسیون نماید و امسال هم طبق سنوات گذشته این امر در دستور کار قرار دارد.
 
یزدانپناه گفت : از آنجایی که برخی از عشایر از واکسیناسیون دامهای خود امتناع و بدون هماهنگی و اطلاع کوچ می نمایند جای دارد ادارت ذی ربط اطلاع رسانی به موقع را در بین عشایر انجام داده تا از بروز بیماریهای نو پدید و بازپدید به استان جلوگیری بعمل آید.
 
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام این نکته که واکسینه نمودن و ایمن سازی دامها بر علیه بیماریهای دامی از وظایف دامپزشکی می باشد اظهار داشت : در همین راستا پیش بینی لازم در خصوص ورود عشایر به استان صورت گرفته و واکسن مورد نیاز برای دامهای استان تهیه گردیده است.
 
مهدی یزدانپناه بیان داشت : با توجه به اینکه بحث واکسیناسیون دامها بر علیه بیماریها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد بایستی دامها در مبادی ورودی به استان مورد واکسیناسیون قرار گیرند تا از سرایت احتمالی بیماری به استان جلوگیری بعمل آید.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری اداره کل امور عشایری استان و سایر دستگاههای مرتبط با ورود دامهای عشایر به استان هیچگونه مشکلی و یا مشاهده ورود سویه جدید بیماری به استان را نداشته باشیم .
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار