35 بازارچه دائمی صنایع دستی در کشور راه اندازی شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر 35 بازارچه صنایع دستی در کشور راه اندازی شده است که 700 نمایشگاه دائمی در این بازارچه ها به ارائه محصولات صنایع دستی می پردازند.

  بهمن نامور مطلق در حاشیه کلنگ زنی بازارچه دائمی صنایع دستی کرمانشاه، بحث فروش و تجاری سازی را مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی کشور عنوان و اظهار کرد: در همین راستا بحث راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا پیش از سال 92 تقریبا هیچ بازارچه صنایع دستی در کشور وجود نداشت، ادامه داد: اگر هم بازارچه ای بود بازارهای سنتی بودند که به فروش محصولات صنایع دستی اقدام می کردند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه توسعه بازارچه های صنایع دستی به منظور قرار گرفتن این محصولات در دسترس مخاطبان شکل گرفت، گفت: در حال حاضر 35 بازارچه صنایع دستی در کشور راه اندازی شده که 700 نمایشگاه دائمی در این بازارچه ها به ارائه محصولات صنایع دستی می پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: با راه اندازی چنین بازارچه هایی تنها صاحبان غرفه ها ذینفع نیستند، بلکه هنرمندانی که بازارچه را تغذیه می کنند نیز نفع خواهند برد و اشتغال ایجاد می شود و از تولید حمایت می گردد.

نامور مطلق بیان داشت: اگر یک بازارچه با 20 غرفه راه اندازی شود، می تواند 200 تا 300 هنرمند را حمایت کند.

وی با تاکید بر توسعه بازرگانی داخل و خارجی در حوزه صنایع دستی، اظهار کرد: سال گذشته در بخش صادرات صنایع دستی 35 درصد رشد داشتیم که بی نظیر بود. در بازرگانی داخلی هم 16 درصد رشد داشتیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور رشد بازرگانی داخلی و خارجی صنایع دستی را طی سالهای گذشته رو به رشد توصیف کرد و گفت: اگر این روند ادامه یابد، در سالهای آتی معضل فروش و تجاری سازی صنایع دستی را حل کرده ایم.

وی افزود: امیدورایم با رشد بخش بازرگانی، مشکلات تولید حل و با تقویت آن به اشتغالزایی کشور کمک کنیم.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.