رئیس دانشگاه تهران گفت: با تصویب ساخت شهر دانش توسط دولت و مجلس امیدواریم گشایش‌هایی در بحث مالی طی سال جاری صورت گیرد.

چیتگر، محل احداث شهر دانش دانشگاه تهران/ ساخت ساختمان‌های سبز در شهر دانش
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمد‌آبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه و دستاوردهای 30 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور در بسیاری از زمینه‌های تأمین نیروی انسانی موفق بودند، اما دانشگاه‌ها فعالیت‌هایی دارند که در ایران مغفول مانده است که میتوان به حضور در جامعه در قالب ارتباط با صنعت اشاره کرد.

وی افزود: دانشگاه تهران جزو اولین دانشگاه‌هایی است که پارک علم و فناوری در آن تشکیل شد، اما نکته مهم این است که باید شرکت‌ها را براساس نیاز جامعه به یکدیگر ارتباط دهیم.
 
نیلی احمدآبادی بیان داشت: دانشگاه تهران سالانه یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی دکتری پذیرش دارد و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجوی دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و سال گذشته بیش از ۳ هزار مقاله توسط دانشجویان ارائه شده است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: مکان دانشگاه بسیار مهم است، پیشنهاداتی مطرح بود که دانشگاه تهران به چیتگر منتقل شود، ولی نظر ما این بود که هویت دانشگاه از بین می‌رود، بنابراین شهر دانش را در همین محل ایجاد می‌کنیم که بخش بزرگی از شهر دانش متعلق به پارک علم و فناوری دانشگاه شهر تهران است.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که ایده شهر دانش را در پردیس کیش هم اجرا کنیم همچنین مجلس و دولت، طرح مکتوب مشخص دانشگاه تهران برای ایجاد شهر دانش را پذیرفته‌اند و امیدواریم امسال گشایش‌های مالی ویژه‌ای رخ دهد تا بتوانیم به‌ زودی شاهد رونمایی و تحول واقعی این طرح باشیم.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: در شهر دانش ساختمان‌های سبز ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار