رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، گفت: کاشان شهرستان صادرات محور با حجم دلاری صادرات بالاتر از 15 استان کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود تولایی، در آیین افتتاح بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان، گفت: کاشان در پنج سده قبل، مرکز تجارت و یکی از مرکزهای بزرگ مراوده تجارت بین المللی برای قم و استان مرکزی بوده است.

وی با اشاره به تاسیس اتاق بازرگانی کاشان از سال 1260 در این شهرستان افزود:پیشنیه تجاری کاشان بسیار بلند است.

به‌گفته‌وی، کاشان شهرستانی به عنوان مرکز تولید و صادرات فرش وگلاب در کشور است بطوریکه گلاب و فرش کشور با برند قمصر و کاشان فروخته می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان توسعه صنعتی در این شهرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: حدود دو هزار واحد صنعتی پویا و فعال با پروانه بهره‌برداری در این منطقه وجود دارد.

تولایی،با اشاره به دعوت هدفمند هیات‌های خارجی به کاشان پس از برجام گفت: تنها در سه مورد توانستیم از سرمایه گذاران بلژیک آلمان و ترکیه 200 میلیون سرمایه گذاری بدون تضمین سرمایه گذاری کنیم.

وی، هزینه و سرمایه‌ گذاری بیشترین منابع بانک ملی استان اصفهان را در کاشان دانست و گفت:در واقع کمترین ریسک این بانک در شهرستان کاشان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، در ادامه با اشاره به افتتاح بانک توسعه صادرات ایران در شعبه کاشان گفت:

تا قبل از افتتاح شعبه این بانک به صورت باجه به سرپرستی استان قم اداره می شد که مشکلاتی در زمینه صادرات برای صادرکنندگان وجود داشت.

تولایی، ابراز امیدواری کرد با افتتاح این بانک درکاشان وضعیت صادرات کاشان فعال و پویاتر از سال‌های قبل بشود.

وی همچنین گشایش حوزه ارزی بانک توسعه صادرات ایران در کاشان را خواستار شد و گفت: به دلایلی واردات درگمرک کاشان نداریم و ما مجبور هستیم واردات موقت خود را درگمرکات دیگر مرکز استان‌ها انجام دهیم.

شایان ذکر است: بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان که از دو سال قبل با عنوان باجه به متقاضیان خدمات ارائه می کرد به عنوان چهل و یکمین شبعه بانک توسعه صادرات ایران افتتاح شد.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار