سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در حال حاضر 19 درصد از پسماندهای شهر تهران به صورت تفکیک پسماند از مبدأ انجام می شود.

تفکیک 19 درصدی پسماند زباله از مبدأ/ فعالیت 2 هزار و 600 تن در طرح تفکیک پسماند از مبدأمنصور باقرصاد سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت تفکیک پسماند از مبدأ در شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر 19 درصد از پسماندهای شهر تهران به صورت تفکیک پسماند از مبدأ انجام می شود.

وی افزود: شهرداری تهران در راستای خدمات رسانی به مردم فعاليت های زیادی در زمینه تفكيک پسماند در مبدأ را با به كارگيری شركت های پيمانكاری و همچنین با استفاده از 800 دستگاه از انواع خودروهای وانت، كاميونت مكانيزه و كاميونت جمع آوری پسماند خشک انجام می‌دهد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: بيش از 450 دستگاه غرفه خريد پسماند مستقر در سطح شهر و بالغ بر 2 هزار و 600 نفر نيروی انسانی بر اساس پست بندی های صورت گرفته به صورت مستمر و روزمره اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان می‌کنند.

باقرصاد گفت: خودروهای جمع آوری پسماند موظف هستند حداقل يک بار در هفته به هر پست و محله برای جمع آوری مراجعه و خدمات رسانی کنند.

وی یادآور شد: ساير فعاليت‌های صورت گرفته در اين طرح عبارتند از آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص كاهش توليد پسماند و اصلاح الگوی مصرف که با استفاده از فضاهای تبليغاتی شهر تهران، آموزش چهره به چهره، نصب بنر، آموزش مدارس، شركت در نمايشگاه ها، تهيه و توزيع مخازن آبی پلاستيكی برای تشويق مردم به ذخيره سازی پسماندهای خشک و غیره است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: با توجه به فعاليت‌های ذکر شده و با توجه به ماهيت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فنی اين فعاليت های مستمر،در حال حاضر 19 درصد از پسماندهای شهر تهران به صورت تفکیک پسماند از مبدأ انجام می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار