نشست تخصصی راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب در میان داوطلبان کنکور در شهرستان اندیمشک برگزار شد.

آشنایی کنکوری ها با راه های مقابله با استرس و اضطراب
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نشستی با موضوع  راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب در میان داوطلبان کنکور با حضور استاد کامجو کیان پور، مدرس روانشناسی و مشاوره دانشگاه در کتابخانه عمومی شهدای شهرستان انديمشک برگزار گردید.
 
فریبا لطفی بافنده، رئیس اداره کتابخانه های اندیمشک با اشاره به اینکه استرس یا فشارروانی از جمله مسائل همه گیر است که همه انسان ها متناسب با موقعیت خود با آن درگیر هستند، بیان داشت: باتوجه به اینکه دامنه نفوذ فشارهای روحی و روانی به زندگی فردی و اجتماعی افراد بسیار زیاد است، دربسیاری موارد سبب اختلال در برنامه ها و رسیدن به اهداف خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه نزدیک شدن فصل کنکور و امتحانات، برگزاری جلسات مقابله با اضطراب امتحان برنامه مفیدی جهت کمک به موفقیت کنکوری ها و دانشجویان خواهد بود.

کامجو کیان پور، مدرس روانشناسی و مشاوره دانشگاه با ارائه تعاریف کاملی از استرس و اضطراب، به تفاوت میان این 2 مقوله اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند تداخل حتمی میان استرس و اضطراب وجود دارد اما این 2 احساس از دو منشا متفاوت می‌آیند. در مورد استرس، ما می‌دانیم چه چیزی نگرانمان می‌کند اما در مورد اضطراب، آگاهی کمتری نسبت به چیزی که مضطربمان می‌کند داریم.

وی اذعان کرد: داشتن استرس لازمه زندگی است اما اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکل‌ساز است و نیاز به درمان دارد.

کیان پورعواملی همچون برنامه ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه صحیح، پیاده روی و تحرک را برای کاهش اضطراب امتحان به ویژه برای داوطلبان کنکور پیشنهاد کرد و افزود: بهره گیری از روش های صحیح مطالعه همچون استفاده از تکنیک های درختی، یادداشت برداری و کلیدواژه ها به کاهش اضطراب امتحان کمک خواهد کرد.

این مدرس روانشناسی و مشاوره دانشگاه تمرکز حواس در هنگام مطالعه را  کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالب برشمرد و به  آموزش چند روش تمرین تمرکز پرداخت.

وی پیاده روی روزانه و تمرین تنفس و قرائت قرآن را برای کاهش اضطراب امتحان توصیه کرد.

مریم فاطمیان، مسئول کتابخانه شهدای اندیمشک ضمن ابراز خرسندی از استقبال حاضرین، از برگزاری جلسات آموزشی بیشتری با محور روانشناسی و مشاوره ، در آینده نزدیک درمحل کتابخانه عمومی شهدای اندیمشک خبر داد.

این نشست با پرسش و پاسخ درمورد مشکلات استرس و اضطراب داوطلبان کنکور پایان یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.