به مناسبت روز جهانی موزه،بازدید از موزه‌های خراسان شمالی به‌استثناء عمارت مفخم رایگان است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛علی‌اکبر وحدتی معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت:به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی بازدید از موزه‌های سراسر استان به‌استثناء عمارت مفخم، امروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه رایگان است.

وی اظهار کرد: امروز بازدید از تمام موزه‌ها همانند سال‌های گذشته در خراسان شمالی رایگان است، اما بازدید از موزه عمارت مفخم به دلیل خسارت واردشده براثر زلزله اخیر، تعطیل است.

وحدتی افزود: به دلیل خسارت واردشده به این ساختمان به‌منظور انجام فعالیت‌های مرمتی تا چند ماه آینده تعطیل خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی عنوان کرد: در پی وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در خراسان شمالی و در بازدید به‌عمل‌آمده از بناهای تاریخی و ارزیابی اولیه از میزان تخریب و خسارت در بناهای تاریخی و موزه‌ها بررسی شد که میزان خسارت‌های زلزله و آسیب‌های جدی به دو بنای شاخص آیینه‌خانه و عمارت مفخم واردشده است.

علی‌اکبر وحدتی اظهار کرد: اکنون تمام اشیاء موجود در این ساختمان به‌جای امن انتقال‌یافته و کار مرمت این ساختمان به‌زودی آغاز می‌شود.

گفتنی است: به مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی و به‌منظور بزرگداشت این روز، برنامه‌های متنوع فرهنگی در موزه‌ها استان تدارک دیده‌شده است

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.