چین نسبت به تحریم‌ سه شرکت این کشور از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دولت چین اعلام کرد طرح شکایتی را علیه تحریم‌های جدید آمریکا که برخی اشخاص و شرکت‌های این کشور را نیز شامل می‌شود، پیگیری خواهد کرد.

کابینه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه برخی شخصیت‌های ایرانی و چینی، در کنار چند شرکت از هر دو کشور به بهانه همکاری و مشارکت در برنامه موشکی ایران وضع کرد.

شرکت‌های چینی "شانگهای گنگ کوان ترید"، "شانگهای نورث بیگینز" و "شانگهای نورث ترنسوی" مشمول این تحریم‌ها هستند.

چین بارها به آمریکا درباره تحریم شرکت‌های این کشور به بهانه همکاری با ایران یا کره شمالی اعتراض کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: کشور ما در معاملات بین‌المللی تجاری کاملا به قوانین داخلی و خارجی پایبند است و نسبت به مسئولیت‌های بین‌المللی خود تعهد کامل دارد.

این سخنگو در ادامه افزود: چین با هرگونه تحریم کور و یک‌جانبه از سوی دولت‌ها مخالف است، به ویژه در مواردی که منافع طرف سوم نیز مورد آسیب قرار می‌گیرد. ما معتقد هستیم چنین تحریم‌هایی به اعتمادسازی میان دو طرف و تلاش‌های بین‌المللی برای حل موضوع آسیب جدی وارد می‌کند. چین امیدوار است این مشکل با مذاکره میان دو کشور برطرف شود و طرف آمریکایی با احترام متقابل به حل و فصل ماجرا بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
بازم چین مقامات ایرانی که زبونشونو موش خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
مهمترین راه کم نیاوردن در مقابل تحریم تولید و ارتقا محصولات داخلی متناسب با صلیقه مردم و در چارچوب کیفیت و استاندارد پانصد درصدی . کمی صبر که میکنیم بعد این را درذهن بررسی میکنیم میبینیم که پیچ خنثی کردنش در اختیار خودمان است . همان بحث تولید و ارتقا سرعتی هرچه داریم و آنچه نداریم . چون اونها به فکر سلامتی و آسایش ما نیستند . حتی ما را مسخره کرده اند . نباید زیاد این واژه را مطرح کنیم و باید بیشتر طرح بریزیم نقشه بسازیم نقشه را تبدیل کنیم به وسیله آزمایش و رفع خطا سپس ورود به بازار و از سمت دیگر کار بر روی بهتر کردن فعلی و ارتقا به ورژن یا نسل بعدی . همین طور ادامه یابد تا خودمان ابر قدرت بشویم .
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۱۵:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
آمریکا شیطان الاکبر
آخرین اخبار